چهارشنبه ۲۴ تیر ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: کره شمالی‌ تصاویرجدیدی از کیم جونگ ایل، رهبر این کشور منتشر کرد که در حال بازدید از یک کارخانه است.

در چند روز اخیر خبرهایی مبنی بر مبتلا بودن کیم جونگ ایل به سرطان لوزالمعده و نزدیک بودن مرگ وی منتشر شده است.

ایسنا به نقل از آسوشیتد پرس گزارش داد: در این تصاویر کیم جونگ ایل با یک عینک آفتابی و پیراهن آستین کوتاه ظاهر شده است و به طور کلی وضعیت جسمانی او مناسب نشان داده می‌شود. کیم جونگ ایل در این عکس‌ها کمی لاغر است اما نه به شدت عکس‌هایی که پیشتر منتشر شده است.

رهبر کره شمالی پس از سکته مغزی در تابستان سال گذشته به تدریج ضعیف و ضعیف‌تر شده است.

در برخی از تصاویر منتشره از سوی تلویزیون کره شمالی و خبرگزاری مرکزی کره، کیم جونگ ایل در حال قدم زدن در داخل یک کارخانه کاشی‌سازی است که تازه به بهره‌برداری رسیده است. تاریخ این عکس‌ها ارایه نشده اما خبرگزاری مرکزی کره روز دوشنبه در خصوص این بازدید به ارایه یک گزارش پرداخت، اما هم چنان تاریخ دقیق این بازدید را مشخص نکرد.

در سایر تصاویر کیم جونگ ایل در جلسه ارایه گزارش مدیران این کارخانه بر روی یک صندلی نشسته و سربازی سایه‌بان به دست در کنار او ایستاده است.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش داد: انتشار چنین تصاویری غیرمعمول است و می‌تواند نشان دهنده وضعیت نامطلوب جسمانی رهبر کره شمالی باشد. اما چون هائه سونگ، سخنگوی وزارت اتحاد دو کره در سئول اظهار داشت: این اولین باری نیست که کیم جونگ ایل در عکس‌های مربوط به بازدید‌های کاری خود بر روی صندلی نشسته است.

روز دوشنبه 13 ژوئیه، تلویزیون YTN کره جنوبی گزارش داد در حال حاضر رهبر کره شمالی مبتلا به سرطان لوزالمعده است.[شبکه خبری کره جنوبی: کیم یونگ ایل سرطان دارد]

مساله چگونگی وضعیت جسمانی رهبر کره شمالی یکی از مسایل مطروحه در رسانه‌های خارجی است؛ زیرا تحلیلگران سیاسی معتقدند در صورت فوت کیم جونگ ایل و عدم انتخاب جانشین، در کره شمالی کشمکش‌هایی بر سر دستیابی به قدرت به وقوع خواهد پیوست.

کد خبر 85576

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز