13 عضو گروهک تروریستی ریگی، صبح دیروز در زندان مرکزی زاهدان به دار مجازات آویخته شدند

قرار بود همراه با این متهمان، عبدالحمید ریگی، برادر عبدالمالک ریگی که سرکردگی این گروهک را برعهده دارد نیز به دار آویخته شود که به درخواست یکی از مراجع اطلاعاتی، اجرای حکم اعدام این مرد به تاخیر افتاد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی، رئیس دادگستری سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه اجساد محکومان به اعدام بعد از اجرای حکم به پزشکی قانونی منتقل شده است، به خبرگزاری‌ها گفت: محل اجرای حکم یکی از میادین اصلی شهر زاهدان بود که بنا به دلایلی اجرای حکم در زندان زاهدان صورت گرفت.

به گفته حمیدی، عبدالحمید ریگی، برادر عبدالمالک ریگی نیز که قرار بود صبح دیروز اعدام شود به دلیل درخواست یکی از مراجع اطلاعاتی در استان که روی پرونده گروهک تروریستی ریگی کار می‌کرد اعدام نشد و در اختیار این مرجع قرار گرفت تا تحقیقات‌شان تکمیل شود.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان افزود: اعدام عبدالحمید ریگی که دو سه روز به تاخیر افتاده، در آینده اجرا خواهد شد.

کلکسیونی از جرایم سازمان‌یافته

در اطلاعیه‌ای که از سوی دادگستری سیستان و بلوچستان درباره اعدام 12 عضو گروهک ریگی منتشر شده، اتهام این محکومان به اعدام محاربه و فساد فی‌الارض از طریق عضویت و همکاری موثر با گروهک تروریستی عبدالمالک ریگی، آدم‌ربایی مسلحانه، بستن راه بر مردم بی‌گناه در محل تاسوکی و دارزین و به شهادت رساندن شهدای مظلوم تاسوکی و دارزین در نهایت قساوت و بی‌رحمی، درگیری با مامورین نیروی انتظامی در نقاط مختلف استان، حمله به پاسگاه‌های مرزی، ‌تخریب و به آتش کشیدن اموال و خودروهای عمومی و خصوصی ،‌تهیه، حمل و نگهداری انواع اسلحه و مهمات و ساخت بمب، ربودن اتباع خارجی با هدف ایجاد رعب و وحشت، تشویش اذهان و اخلال در امنیت عمومی با انگیزه مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیان شده که تنها بخشی از اتهامات این محکومان به مرگ بوده است.

محاکمه در دادگاه

عبدالحمید ریگی برادر سرکرده گروهک تروریستی ریگی چندی پیش، پس از بستن مسیر چابهار به ایرانشهر و ربودن 22 مسافر و آتش زدن 8 دستگاه خودرو، به همراه گروگان‌ها به پاکستان متواری شد.

با همکاری پلیس ایران و اقدام سریع پلیس پاکستان، محل تردد این گروهک شرور و تروریستی محاصره و پس از درگیری مسلحانه، ‌عبدالحمید ریگی به همراه تعدادی از همدستانش دستگیر و گروگان‌ها آزاد شدند. با پیگیری انجام شده، گروگان‌ها در همان زمان به ایران منتقل شدند و پس از مدتی عبدالحمید ریگی به همراه 12شرور دیگر در اختیار مقامات پلیس کشورمان قرار گرفتند.

برادر سرکرده گروهک تروریستی ریگی در دادگاهی که برای رسیدگی به جرایم وی و دیگر اعضای این گروهک تروریستی در زاهدان تشکیل شده بود به جنایت خود اعتراف کرد و به این ترتیب حکم اعدام وی و همدستانش صادر شد.

عبدالحمید ریگی قاتلی که همسر بی‌گناهش را کشت

عبدالحمید ریگی، برادر سرکرده گروهک ریگی است که خود نیز یکی از جانیان بالفطره به‌شمار می‌رود. جنایت‌‌های این مرد تا جایی پیش رفته بود که حتی زمانی که عبدالمالک ریگی دستور قتل همسر عبدالحمید به نام فائزه را صادر کرد، او خود دست به کار شد و زمانی که همسرش در خواب بود، وی را به قتل رساند.

به گزارش ایسنا پدرخوانده فائزه که به همراه اعضای خانواده‌‌اش به زاهدان سفر کرده بود در گفت‌وگو با خبرنگاران به تشریح نحوه آشنایی‌اش با این جنایتکار پرداخت و گفت: چند سال پیش همسر و دخترم برای خرید به زاهدان آمده بودند که در خیابان جوانی به آنها اهانت کرد.

وی افزود:‌ عبدالحمید ریگی که در همان زمان در حال عبور از این محل بوده با فرد مزاحم برخورد کرده و از همسر و دخترم خواست برای خرید لوازم آرایشی و عطر و ادکلن به مغازه او  در بازار چهار راه رسولی زاهدان بروند و همین مسئله زمینه آشنایی خانواده ما با وی را فراهم کرد و پس از مدتی عبدالحمید ریگی برای خواستگاری دخترم به تهران آمد.

وی ادامه داد: در نخستین حرکت غیراخلاقی حمید پس از عقد او با دخترم انجام شد به طوری که بعد از عقد بدون اجازه من و همسرم دخترم را به حالت فرار از تهران به زاهدان برد. با توجه به اینکه هر دو نفر با هم محرم شده بودند و چند نفر از نزدیکان حمید نیز وساطت کردند، از این خطای وی گذشت کردیم و با زندگی آنان در زاهدان مخالفتی نکردیم.
پدرخوانده قائزه  اضافه کرد: در چند سال گذشته ارتباط ما با حمید و برخی اعضای خانواده وی خوب بود و حتی این زن و شوهر جوان با امکاناتی که برایشان فراهم کرده بودم مدتی را در تهران زندگی کردند اما دوباره به زاهدان برگشتند.

وی با اشاره به اینکه حمید و دخترم دارای 3 فرزند ( یک پسر و 2 دختر دو قلو) هستند، افزود: هنگامی که دخترم برای زایمان دو قلوها به تهران آمد و حمید نیز به گروهک تروریستی ملحق شده بود چند بار در تماس‌های متعدد از وی خواستم تا به تهران بیاید و با امکاناتی که برایش فراهم می‌کنم زندگی راحت و بدون مشکلی داشته باشد،‌اما قبول نکرد.

او گفت: پس از زایمان دخترم، حمید تماس تلفنی گرفت و تاکید کرد که همسر و فرزندانش را به مرز بفرستیم تا او در نزدیکی مرز آنها را تحویل بگیرد و با خود به پاکستان ببرد و وقتی با این کار مخالفت کردم تهدید کرد که اگر همسرش را نفرستیم تمام اعضای خانواده ما را به قتل می‌رساند.

پدرخوانده همسر عبدالحمید ریگی اظهار داشت: در تماسی که با حمید گرفتیم قرار شد پسرم شهاب خواهرش فائزه و 3 فرزندش را تا مرز پاکستان همراهی کند و در مرز تحویل حمید ریگی دهد.

پس از عزیمت فرزندانم به زاهدان و مرز پاکستان، پسرم تماس گرفت و گفت چون حمید برای تحویل خواهرم نیامده من خودم آنان را تا محل استقرار حمید همراهی می‌کنم و بعد از چند روز مجددا بر می‌گردم.

وی اضافه کرد: مدت‌ها از پسر و دخترم خبری نداشتیم تا اینکه یک روز حمید تماس گرفت و گفت پسرتان با موتورسیکلت تصادف کرده و جنازه‌اش را می‌توانم  در مرز تحویل‌تان دهم. حین گفت‌وگوی من با حمید، گوشی را عبدالمالک ریگی از وی گرفت و بدون مقدمه گفت که فردا شب فیلم سر بریدن پسرت را از شبکه العربیه تماشا کن.

وی افزود: پسرم بدون هیچ گناهی توسط مالک ریگی با قساوت تمام سربریده شد.
موسوی اضافه کرد: مالک ریگی ادعا کرده بود که فرزندانم جاسوس هستند و با نیروهای امنیتی ایران ارتباط دارند در حالی که پسر و دخترم نه تنها نحوه ارتباط با نیروهای انتظامی و امنیتی را نمی‌دانستند بلکه در مکانی که سکونت داشتند هیچ امکان ارتباطی وجود نداشت.

وی افزود: در آخرین دیداری که 2 روز پیش با عبدالحمید داشتم  سوگند خورد که مطمئن بودم  در منطقه‌ای که  شهاب و فائزه در پاکستان سکونت داشتند امکان ارتباط با بیرون وجود نداشت و شهاب نیز اصلا راه و رسم ارتباط گرفتن با دستگاه‌های انتظامی و امنیتی را نمی‌دانست.

او اضافه کرد: عبدالحمید ریگی در این دیدار قسم می‌خورد که چون به‌شدت تحت تاثیر القائات عبدالمالک قرار گرفته بود دست به چنین جنایتی زده و همسر و مادر 3 فرزندش را در خواب کشته است.  وی اظهار داشت: حمید می‌گفت آنچنان تحت تاثیر گفته‌های مالک قرار داشتم که اگر می‌گفت برف سیاه است قبول می‌کردم و هیچگاه اعتراضی به سخنان وی نمی‌کردم.

پدر همسر عبدالحمید با تشریح دیدار 2روز پیش با عبدالحمید ریگی گفت: با توجه به صحبت‌هایی که با حمید کرده بودیم در این دیدار به‌شدت شرمنده بود و وقتی همسرم از او سؤال کرد که به چه گناهی 2 فرزندم را از ما گرفتید با اظهار شرمندگی و ندامت گفت آنچنان تحت تاثیر القائات مالک بودم که نمی‌دانستم چه اشتباهی را مرتکب می‌شوم.

وی افزود:‌حمید در این دیدار گفت اکنون که با حقایق آشنا شدم و فهمیدم که آنچه مالک به ما دیکته و تلقین می‌کرد خواسته‌های آمریکا و انگلیس و حب جاه‌طلبی و دنیا پرستی خودش بود، اگر به من اجازه دهند و مالک را نیز پیدا کنم به خدا قسم می‌خورم قطعه قطعه‌اش می‌کنم.

پدرخوانده همسر عبدالحمید ریگی بیان کرد: من و همسرم از دستگاه قضایی اشد مجازات و قصاص را برای عبدالحمید و مالک ریگی و سایر کسانی که در جنایت شان دخیل بودند، درخواست کرده‌ام و هیچگاه آنان را نمی‌بخشم.

وی افزود: از دولت پاکستان مجدانه می‌خواهیم در زمینه دستگیری مالک ریگی و سایر جنایتکاران همدست وی و همچنین بازگرداندن 3 نوه‌ام  محمد متین، مونا و مینا 4ساله اقدام کند.

کد خبر 85529

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز