سه‌شنبه ۲۳ تیر ۱۳۸۸ - ۰۶:۱۱
۰ نفر

علی شاکری: تیم ملی والیبال ایران پس از بی‌نتیجه‌ ماندن رایزنی‌هایش برای برپایی اردوی آماده‌سازی در چین و پاسخ منفی استرالیایی‌ها برای حضور در تهران به اجبار اردوی خود را در منطقه بالکان در اروپا برپا می‌کند.

در این راستا تیم ملی والیبال ایران در  غیاب چند مهره اصلی‌اش که برای همراهی سایپا در تورنمنت بین‌المللی کره‌جنوبی در تهران ماندگار شدند، روز جمعه تهران را به مقصد صوفیه ترک خواهد کرد. اردونشینان تیم ملی با هماهنگی باشگاه لفسکی، میزبان خود، چند بازی تدارکاتی با این تیم و دو تیم دیگر باشگاهی این کشور انجام می‌دهند و پس از یک هفته راهی بلگراد خواهند شد.

در صربستان با هماهنگی‌های صورت‌گرفته توسط یوتسا ست‌کوویچ سرمربی تیم نوجوانان ایران با فدراسیون والیبال این کشور، تیم ملی قرار است با تیم‌های ملی الجزایر و تونس هم که خود را آماده حضور در مسابقات انتخابی جهان در قاره آفریقا می‌کنند نیز چند بازی تدارکاتی انجام دهد. تیم‌های الجزایر و تونس همزمان با ورود تیم ایران در کمپ اردوی تیم ملی صربستان مستقر خواهند شد.

عدم موافقت کره‌‌ای‌ها با حضور تیم‌ملی در سئول

دلیل تغییر برنامه قبلی تیم ملی برای حضور در مسابقات بین‌المللی کره‌جنوبی، عدم موافقت فدراسیون والیبال این کشور با حضور تیم ملی ایران اعلام شده است. سرپرست تیم ملی می‌گوید: «کره‌ای‌ها قبول نکردند که تیم ملی ایران در این مسابقات شرکت کند.»

ولی داورزنی رئیس فدراسیون والیبال دلیل عقب‌نشینی کره‌ای‌ها را تغییر در نوع برگزاری این مسابقات عنوان کرد و گفت: «کره‌ای‌ها  قبلا اعلام کردند که این مسابقات با حضور تیم‌های ملی ایران، ژاپن، چین و استرالیا انجام خواهد شد اما با توجه به درگیری تیم‌های ملی این کشورها با لیگ جهانی و مسابقات انتخابی قهرمانی جهان تصمیم گرفتند این رقابت‌ها را با شرکت تیم‌های باشگاهی برگزار کنند.

ما نیز با این وجود خواستار اعزام تیم ملی به این بازی‌ها بودیم و هنگامی که فهرست بازیکنان ما به کره رسید آنان با مطابقت دادن اسم‌ها دیدند که اعضای تیم ایران همان نفرات جام کنفدراسیون آسیا هستند و با ارسال نمابری اعلام داشتند که تیمی باشگاهی را به آنان معرفی کنیم. ما هم با توجه به قولی که پیش‌تر به سایپا داده بودیم همین کار را کردیم.»

رئیس فدراسیون والیبال در پاسخ به این سئوال که فکر نمی‌کنید برپایی اردو در اروپا با توجه به رویارویی والیبال ایران با تیم‌های سرعتی آسیا چندان سودمند نخواهد بود و اینکه چرا تور شرق آسیا و دیدار با تیم‌هایی نظیر اندونزی و تایلند را جایگزین سفر به بلغارستان و صربستان نکردید، گفت: «ما در این زمینه هم اقداماتی صورت دادیم که متاسفانه این کشورها آمادگی بازی با ما در تاریخ‌های موردنظر را نداشتند.»

داورزنی دلیل عمده برپایی اردوی تیم ملی در اروپا را در غیاب معروف و نظری‌افشار، دو بازیکن اصلی تیم ملی دور کردن این تیم از حاشیه‌ها خواند و عنوان داشت: «متاسفانه همواره در اردوهای داخلی بازیکنان به بهانه‌های مختلف و به دلیل نداشتن روحیات حرفه‌ای نظم و انضباط موردنظر مربیان را رعایت نمی‌کنند و ما با وجود مشکلات نبود ملی‌پوشان سایپا و همچنین درگیری با اردوهای تیم‌های نوجوانان و جوانان در راه مسابقات قهرمانی جهان مجبور شدیم برای حفظ آمادگی آنان با برپایی اردو در صربستان و بلغارستان موافقت کنیم.» وی در خاتمه با اشاره به بازگشت تیم ملی در اوایل آبان‌ماه گفت: «تیم ملی تایلند برای انجام چند بازی تدارکاتی به تهران خواهد آمد.»

بازیکنان اعزامی به اروپا

در این سفر تیم ملی والیبال با 15 بازیکن به اسامی زرینی، مهدوی، نادی، علیزاده، عطار، بابایی، بهبودی، بخششی، شیرکوند، صادقیانی، محمدکاظم، کشاورزی، زادون، موسوی و داودی عازم بالکان خواهد شد. حسین معدنی به عنوان سرمربی، عطایی و افشاردوست مربی و امیر خوش‌خبر به عنوان سرپرست این تیم را همراهی می‌کنند. پائولو گاردینری آنالیزور سابق تیم ملی ایتالیا نیز از جمله اعضای جدید کادر فنی تیم ملی محسوب می‌شود.

کد خبر 85477

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز