حامد مومنی: رائول گونزالز بلانکو ملقب به رائول در محله مارکونی مادرید به دنیا آمد.

رائول گونزالز بلانکو

«دون پدرو»پدر رائول از طرفداران دوآتشه اتلیتکومادرید است، به همین علت بود که «اتلتیکو» اولین تیمی بود که رائول در آن به بازی کردن مشغول شد. اگر چه رائول در ابتدا بازیکن حرفه‌ای نبود و در تیم‌های پایه اتلتیکو توپ می‌زد ولی به سرعت پیشرفت کرد و در فصل ۰۳ – ۲۰۰۲ به رئال مادرید پیوست.

از آنجایی که رائول از تیم‌های پایه اتلتیکو به یکی از حرفه‌ای‌ترین باشگاه‌های فوتبال جهان پیوسته بود انتقال او در نوع خود بسیار جالب توجه بود.

رائول از زمان پیوستن به رئال که ۱۴ سال از آن می‌گذرد، همیشه در ترکیب ثابت تیمش قرار گرفته است و جزو بهترین ستاره‌های رئال است. این مهاجم باهوش در حال حاضر هم کاپیتان رئال و هم کاپیتان تیم ملی اسپانیا است. از آنجای که رائول علاقه زیادی به شماره ۷ دارد و همیشه آن را شماره شانس خود می‌نامد هم در رئال و هم در تیم ملی اسپانیا پیراهن شماره ۷ را برتن می‌کند. تاکنون همیشه علاوه بر قرار گرفتن در ترکیب ثابت تیم ملی نقش کلیدی را در موفقیت‌ها تیمش برعهده داشته است.

البته نقش کلیدی او محدوده به تیم ملی نمی‌شود، پسر محبوب تیم ملی اسپانیا در ۶ قهرمانی رئال‌مادرید نیز نقشی پررنگ و غیرقابل انکار داشته است: همراهی با رئال در سه دوره قهرمانی در اروپا در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۰، ۱۹۹۸ و کسب سه عنوان باشگاهی اسپانیا در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۱، ۱۹۹۹ از افتخارات دست‌نیافتنی مرد شماره ۷ تیم ملی اسپانیا است.

اگرچه رائول هیچ وقت از لحاظ تکنیکی و حرکات فردی به پای برخی از همبازیان خود مثل زیدان، رونالدو، روبینیو و... نمی‌رسد نزد طرفداران دوآتشه رئال، چهره بسیار محبوب‌تری است و گفته می‌شود حتی برنابئو نیز حاضر نیست رائول را با هیچ‌کس دیگری عوض کند!
حتی شادی‌های پس از گل رائول هم نه تنها در اسپانیا بلکه در جهان بسیار معروف است و بازیکنان بسیاری پس از به ثمر رساندن گل به شیوه او خوشحالی می‌کنند. رائول پس از هر گل حلقه ازدواجش را می‌بوسد تا عشق و علاقه زیاد خود را به همسر و ۴ فرزند پسرش نشان دهد.

رائول گونزالز بلانکو در چند جمله:

نام: رائول گونزالز بلانکو
تاریخ تولد: ۲۷ ژوئن ۱۹۷۷
محل تولد: مادرید
ملیت: اسپانیایی
قد: ۱۸۰ سانتیمتر
وزن: ۶۸ کیلوگرم
پست: مهاجم

نام همسر: مامن ساتر
علایق: مطالعه، گاوبازی، شکار
نویسنده مورد علاقه: آرتور پرز
اولین گل ملی: دسامبر ۱۹۹۶ مقابل یوگسلاوی
اولین گل باشگاهی: مقابل تیم مورد علاقه پدرش، اتلتیکومادرید
افتخارات: کسب ۶ قهرمانی با رئال، حضور در جام‌های جهانی، ۹۸ فرانسه، ۲۰۰۲ کره و ژاپن و ۲۰۰۶ آلمان و شرکت در یورو ۲۰۰۰ و یورو ۲۰۰۴.

کد خبر 8543

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز