همشهری آنلاین: اداره امنیت عمومی شهر ارومچی شنبه 20 تیر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد برگزاری تجمعات، تظاهرات و راهپیمایی‌های غیرقانونی در این شهر ممنوع است.

 به گزارش واحد مرکزی خبر، مقامات پلیس چین اعلام کرده اند اوضاع امنیتی شهر ارومچی، مرکز استان آشوبزده سین کیانگ در شمال غربی چین،‌ که پنجم ژوئیه صحنه درگیریهای شدید بود، ‌اکنون تحت کنترل در آمده است اما همچنان در برخی از نقاط این شهر تجمعات، تظاهرات و راهپیمایی‌های پراکنده غیرقانونی برگزار می‌شود.

پلیس چین تاکید کرده است که با هدف برقراری کامل آرامش در شهر و تامین امنیت زندگی و اموال شهروندان برگزاری تجمعات و راهپیمائی‌ها را ممنوع اعلام کرده است.

در بیانیه اداره امنیت عمومی شهر ارومچی آمده است تجمع، راهپیمایی و تظاهرات اعتراض امیز در خیابان‌ها و میدان‌های شهر بدون اجازه پلیس ممنوع است.

طبق این بیانیه، پلیس با چنین تجمعات و تظاهراتی بر اساس قانون برخورد خواهد کرد و اگر جمعیت از عمل کردن به خواست‌های پلیس سر باز بزنند مقامات پلیس تدابیر لازم را اتخاذ خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا از ارومچی، هفته گذشته در پی سه روز تنش و آشوب‌های قومی در منطقه سین کیانگ که یکشنبه 14 تیر گذشته یکصد و پنجاه و شش کشته و هزاران زخمی برجا گذاشت، دولت چین روز هزاران نیروی امنیتی در شهر ارومچی مرکز منطقه مسلمان نشین سین کیانگ مستقر کرد و تدابیر امنیتی ویژه‌ای به اجرا گذاشت.

این در حالی است که کنگره جهانی اویغورها مستقر در مونیخ در جنوب آلمان که مهمترین سازمان ایغورهای در تبعید به شمار می‌رود اعلام کرده است بر اساس اخبار و گزارش‌هایی که این نهاد از جانب جامعه اویغورهای ساکن چین، دریافت کرده است بین ششصد تا هشتصد نفر در آشوب‌های قومی یکشنبه 14 تیر پیش در چین کشته شده‌اند.

کد خبر 85290

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز