گروه دانش: اعضای 4 نفره تیم رباتیک دانش‌آموزی که با حمایت شهرداری تهران در مسابقات جهانی ربوکاپ 2009 اتریش اعزام شده بودند، حاضر به رقابت با تیم رژیم اشغالگر قدس نشدند به کشور بازگشتند.

علیرضا امینی، سرپرست تیم رباتیک دانش‌آموزی شهرداری تهران به هنگام ورود به کشور در فرودگاه امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار سما با اشاره به اینکه انصراف این تیم از رقابت با تیم رژیم اشغالگر قدس تمامی شرکت‌کنندگان را متعجب کرد، گفت: سطح فنی تیم رباتیک دانش‌آموزی شهرداری تهران به حدی بود که هیچ کدام از شرکت‌کنندگان باور نمی‌کردند این تیم دانش‌آموزی در این سطح و این سن، تصمیمی به این مهمی گرفته باشد.

وی افزود: دید خوب اعضای تیم رباتیک نسبت به مسائل مهم جهانی در کنار دستاورد بسیار حرفه‌ای‌شان که در نمایشگاه این دوره از مسابقات به نمایش گذاشته شد بازتاب گسترده‌ای در این دوره از مسابقات داشت.

امینی خاطرنشان کرد: بسیاری از شرکت‌کنندگان تصور نمی‌کردند که این تیم با 6 ماه زحمت شبانه روزی و خلق ربات امدادگری قابل توجه، بعد از آنکه در سایت این بازی‌ها جدول مسابقات به نمایش گذاشته شد با همفکری از حضور در برابر تیم رژیم صهیونیستی خودداری کند.

وی درخصوص آمادگی تیم رباتیک شهرداری تهران گفت: بدون شک با توجه به سطح رباتی که اعضای این تیم ساخته بودند یکی از 3 رتبه برتر به آنها تعلق می‌گرفت اما نکته مهم آن است که تصمیم اعضای تیم بسیار بالاتر از کسب مقام قهرمانی بود.

امینی با بیان اینکه این تیم در رشته ربات‌های امدادگر که وظیفه نجات جان انسان‌ها را بر عهده دارد در این مسابقات شرکت کرده بود، افزود: ما معتقدیم بزرگ‌ترین پیروزی، اعتقاد و پایبندی به ارزش‌های اسلامی و انقلابی است و در نامه‌ای به ستاد برگزاری این مسابقات اعلام کردیم که به‌هیچ‌وجه حاضر به رویارویی با تیم رژیمی که قاتل زنان و کودکان بی‌دفاع فلسطینی است نیستیم و این رژیم را به رسمیت نمی‌شناسیم.

وی با اشاره به اینکه تیم رژیم صهیونیستی در این مسابقات اقدامی غیرقانونی انجام داد، گفت: این تیم پس از خودداری ایران از رقابت و غیرمشروع خواندن این رژیم، گروه خود را تغییر داد و به گروه دیگری رفت که این موضوع غیرقانونی است و به همین دلیل در حال مکاتبه با مسئولان برگزاری این مسابقات هستیم.

شایان ذکر است، علیرضا امینی، سپیده قره داغی، غزاله قدرت پناه و مونا یگانه دوست، اعضای تیم رباتیک دانش‌آموزی هستند که به‌رغم آمادگی کامل و تلاش‌های بسیار برای اعلام همبستگی با مردم مظلوم فلسطین از شرکت در این دوره از مسابقات خودداری کردند.

این تیم به هنگام ورود به تهران مورد استقبال جمعی از مسئولان شهری و شهروندان قرار گرفت.

کد خبر 85192

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز