مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۹ تیر ۱۳۸۸ - ۱۵:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مردم تهران پس از اقامه نماز جمعه با حضور در مراسم تشییع جنازه نمادین مروه الشربینی که شهیده حجاب لقب داده شده، یاد او و قداست حجاب اسلامی را پاس داشتند.

 به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا نمازگزاران با حمل تابوت نمادین مروه الشربینی شعارهای ای خواهر شهیدم شهادتت مبارک، قسم به خون پاکت، راهت ادامه دارد، الموت لاسراییل و الموت لامریکا خشم خود را از شهادت مظلومانه زن محجبه مصری در محضر دادگاه آلمانی ابراز داشتند.

مروه الشربینی بانوی مصری مقیم آلمان که در جلسه رسیدگی به شکایتش از یک آلمانی مزاحم در یک دادگاه آلمان حاضر شده بود، مورد حمله وحشیانه متهم قرار گرفت و در برابر چشمان فرزند خردسال و شوهرش و پلیس و عوامل دادگاه، با ضربات متعدد چاقو به شهادت رسید.

مراسم نمادین تشییع جنازه الشربینی از دانشگاه تهران محل برگزاری نماز جمعه آغاز شد و تابوت نمادین بر دوش چند نفر از بانوان نمازگزار تا میدان فلسطین تشییع شد.

همچنین در پایان این مراسم چند نفر از خواهران مسلمان ضمن ایراد سخنرانی برای حضار، سکوت مجامع غربی مدعی حقوق بشر را محکوم کرده و خواستار پیگیری قتل این بانوی مسلمان شدند.

یکی از سخنرانان گفت: اگر قاتل مصری و مقتول آلمانی بود، آیا کشورهای غربی باز به همین شکل عکس العمل نشان می‌دادند؟ بنابراین ما زنان مسلمان سکوت نکرده و بیداری دنیا در برابر این جنایت نژاد پرستانه و ضد مذهب را می طلبیم.

وی همچنین تاکید کرد رئیس جمهوری آمریکا از کشته شدن ندا آقاسلطان اظهار تاسف کرده و اشک تمساح می‌ریزد، اما شهادت مروه الشربینی را امری داخلی و سخیف معرفی می کند.

سخنان وی با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر آلمان فاشیست راهپیمایان همراه شد.

سخنران دیگر این مراسم نیز ضمن انتقاد از رسانه‌های غربی گفت: خانمی در تظاهرات اغتشاشگران تهران به طرز مشکوکی در یک کوچه کشته می‌شود، تمام رسانه‌های غربی فیلم آن را بارها پخش می‌کنند.

اما در دادگاهی که دوربین‌های مداربسته همه تصاویر را ضبط می‌کند، حتی یک عکس از کشته شدن زن مسلمان مصری متشر نمی‌شود.

این بانوی مسلمان هدف مدعیان حقوق بشر از سکوت در برابر این ظلم را مقابله آنان با اسلام دانست و افزود: حجاب، سمبل مبارزه با تفکر نژاد پرستانه غربی است.

برخی از حضار با سر دادن فریادهایی عملکرد شیرین عبادی حقوقدان ایرانی را سرزنش کردند و از سخنران خواستند اظهارات وی را محکوم کند.

سخنران مراسم اظهار داشت: کسانی که مدعی حقوق بشر و روشنفکری بوده و فکر    می‌کنند با بلغور کردن واژه‌های غربی می‌توانند در مملکت ما مثل افغانستان و عراق تفرقه ایجاد کنند و امنیت را به خطر اندازند، در اشتباه اند. زیرا مردم ما گوش به فرمان ولایت دارند و متفرق نمی‌شوند.

در این مراسم متونی به زبان‌های انگلیسی و عربی قرائت شد که در آنها سکوت       سازمان‌های بین‌المللی، سران کشورهای غربی و نیز عربی مورد نکوهش قرار گرفته است.

همچنین در پایان مراسم تشییع جنازه نمادین شهیده حجاب در تهران، بیانیه‌ای قرائت شد که در آن آمده است: شمایی که از دادگاه رکسانا صابری سخن‌ها گفتید و می‌گویید که دل مادران جریحه دار شده است، چرا سکوت کرده‌اید، ما شکایت به کدامین دادگاه بین‌المللی می‌توانیم ببریم که همه چشم خود را بر این حقیقت بسته‌اند و سازمان‌های بین‌المللی تحت نفوذ استکبار و لابی صهیونیسم قرار دارند.

در این بیانیه از تمامی زنان آزاده جهان بویژه زنان مسلمان خواسته شده در برابر این ظلم ساکت ننشینند.

در بند دیگر بیانیه آمده است: همچنین از دولت جمهوری اسلامی ایران خواسته شده تا در روابط خود با اینگونه کشورها تجدید نظر کند.

همچنین از دادگاه‌های بین‌المللی و قوه قضاییه خواسته شده تا شهادت مروه الشربینی را پی‌گیری کنند.

کد خبر 85184

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز