همشهری آنلاین: همایش «پیامبر اسلام(ص)؛ مظهر رحمت» 16 تیرماه در بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره برگزار شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، در این همایش که زائران اهل سنت از استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و سیستان‌و‌بلوچستان حضور داشتند، حجت‌الاسلام والمسلمین «نجفی» مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره گفت: پیامبر(ص) همیشه و در همه حال مسلمانان را به وحدت و یک‌دلی دعوت می‌کردند و امروز هم ایشان ناظر و شاهد اعمال ما است و از ما انتظار دارند به وحدت عمل کنیم.

وی با بیان اینکه استکبار امروز در صدد ایجاد تفرقه و نفاق در بین مسلمانان است، افزود: در کشورهای افغانستان، عراق و فلسطین و لبنان جز مسلمانان چه کسی کشته می‌شود و چه کسی جز استکبار جهانی و کفر از این کشتار سود می‌برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین «عطاران» مسئول اهل سنت بعثه هم در این همایش با برشمردن برخی از ویژگی‌های پیامبر گرامی اسلام(ص) مانند خوش‌رویی، مهربانی، بشاش بودن، تواضع و فروتنی در مقابل دیگران خواستار سرلوحه قرار دادن ویژگی‌های اخلاقی  پیامبر(ص) در زندگی افراد شد و از این ویژگی‌ها به‌عنوان بهترین سوغات معنوی سفر عمره یاد کرد.

در ادامه این همایش ماموستا «قادر سهرابی» امام‌جمعه اهل سنت مهاباد نیز گفت: خداوند محبت خودش را در گرو اطاعت از پیامبر اسلام(ص) قرار داده است و ما با اطاعت از پیامبر(ص) می‌توانیم کلید ورود به اطاعت و محبت خدا را به دست آوریم.

وی افزود: امروز ما باید با عمل به توصیه حضرت محمد(ص) دست در دست هم، در مقابل استکبار که در صدد ایجاد تفرقه بین مسلمانان به‌ویژه ایران اسلامی است ایستادگی کنیم.

مولوی «روان بد» از روحانیون اهل سنت هم در این همایش در سخنانی ضمن تشکر از مسئولان بعثه در برگزاری این‌گونه همایش‌ها گفت: توصیه‌های نبی مکرم اسلام(ص) همیشه بر وحدت و برادری بوده است. همچنان‌که برزگان شیعه و سنی هم مانند امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید و علمای اهل سنت بر این وحدت تأکید دارند.

مسئول امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری در مدینه هم ضمن تشکر از حضور کاروان‌های اهل سنت در این همایش به جمع‌بندی سخنرانی‌های انجام‌شده پرداخت و حاضران را به شناخت هر چه بیشتر ویژگی‌های اخلاقی رسول خدا(ص) و اسوه قرار دادن آن حضرت در زندگی عملی خود فرا خواند.

حجت‌الاسلام والمسلمین «بینازاده» با بیان شعری از مولوی که می‌گوید: شیر را بچه همی ماند بدو/ تو به پیغمبر(ص) چه میمانی بگو. همگان را به سعی و کوشش در جهت تشبه و همانندی اخلاقی و شخصیتی به پیامبر(ص) فراخواند که پدر امت است و فرزندان باید به پدر خویش شباهت بجویند و همانند باشند. 

کد خبر 85120

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز