چهارشنبه ۱۷ تیر ۱۳۸۸ - ۱۲:۵۹
۰ نفر

ژئولینو - ترجمه مهرزاد فتوحی: اسپانیا- شیرها وارد صحنه می‌شوند و هر کدام سرجایشان قرار می‌گیرند؛ حلقه­های آهنی شعله­ور می­شوند

مربی شیرها که نوجوانی است با جثه‌ای کوچک، وارد قفس بزرگ می­شود؛ او بارها با شیرها تمرین کرده و حالا زمان اجرای نمایش اصلی است. همه کسانی که در شهر «ال‌اجیدو»ی اسپانیا به تماشای سیرک آمده‌اند، به این صحنه خیره شده و نفس‌شان از هیجان بند آمده است. شیرهای بزرگ به دست‌های «جُرج» نگاه می­کنند؛ پسر نوجوان با آرامش شلاقش را بلند می­کند و به زمین ضربه می­زند؛ نخستین شیر از درون حلقه می­پرد و با ضربه‌های بعدی، بقیه شیرها.

آرامش و تمرین زیاد لازمه رام کردن شیرها و اجرای نمایش­های هیجان‌انگیز با آنهاست

دلهره‌آورترین بخش نمایش جرج با شیرها، زمانی است که سرش را در دهان آنها فرو می‌کند؛ آن‌وقت نفس تماشاچیان سیرک از هیجان بند می‌آید

جرج از بچگی راه و روش رام کردن شیرها را  از پدر و برادرهایش یادگرفته. او کوچک‌ترین عضو یک خانواده هشت نفره‌ است؛ سال­هاست که همه ‌اعضای این خانواده در یک سیرک بزرگ در اسپانیا نمایش می­دهند. بعضی وقت‌ها جرج به جای پدرش وارد صحنه می­شود. او با شیرها نمایش‌های مختلفی می­دهد؛ دلهره‌آورترین آنها زمانی است که سرش را در دهان شیر فرو می­کند. او برای اجرای این نمایش ترسناک، به تمرکز و تمرین زیادی نیاز دارد.

جرج به خاطر نمایش‌هایش، نه فقط در اسپانیا، بلکه در سراسر جهان، مشهور شده و نامش در کتاب رکورد های جهان، «گینس»، به عنوان  جوان‌ترین رام کننده شیر ثبت شده است.

کد خبر 85014

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز