سه‌شنبه ۱۶ تیر ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: هزاران نفر از نیروهای ارتش و پلیس ایتالیا در آستانه برگزاری اجلاس سران گروه 8 در شهر زلزله زده لاکوییلا به حالت آماده باش کامل درآمدند

 به گزارش واحد مرکزی خبر، در این اجلاس 3 روزه که ازچهارشنبه 17 تیر در آکادمی پلیس مالی استان ابروتسو در 5 کیلومتری شهر لاکوییلا برگزار می‌شود، رهبران 8 کشور بزرگ صنعتی جهان و نمایندگانی از 32 کشور دیگر، حضور دارند.

لغو موقت مقررات شنگن در مرزهای زمینی، هوایی و دریایی، پرواز هواپیماهای جاسوسی بدون خلبان و استفاده از فناوری‌های پیشرفته به منظور ایجاد اختلال در سیستم‌های مخابرات سیار برای مقابله با انفجار احتمالی بمب با تلفن‌های همراه در هنگام عبور خودروهای رهبران و شخصیت‌ها، از جمله تدابیر اتخاذ شده مقامات ایتالیایی برای برقراری امنیت در جریان برگزاری این نشست است.

همچنین در صورت وقوع زلزله بالاتر از 4 درجه ریشتر 10 بالگرد و 5 فروند هواپیما برای انتقال فوری مقامات و هیات‌های همراه به رم پیش بینی شده است.

اما یکی از نگرانی‌های مقامات ایتالیایی به خشونت کشیده شدن تظاهرات ضد گروه 8 است که عصر امروز سه شنبه 16 تیر در رم و روز جمعه آینده 19 تیر در لاکوییلا برگزار     می‌شود.

در آخرین اجلاس سران گروه 8 در شهر جنووا ایتالیا در تابستان سال 2001 میلادی، در درگیری‌های شدیدی که میان تظاهرکنندگان و پلیس روی داد ده‌ها نفر از راهپیمایان زخمی و یک جوان ایتالیایی هم به ضرب گلوله پلیس کشته شد.

بحران جهانی اقتصاد، تغییرات جوی، مبارزه با تروریسم و بحران‌های منطقه خاورمیانه از محورهای اصلی مذاکرات سران گروه 8 در اجلاس لاکوییلا است.

کد خبر 84978

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز