گروه شهری: سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در جلسه غیرعلنی شورا ارائه تسهیلات به‌منظور رونق ساخت و ساز در شهر تهران به تصویب اعضای شورای شهر رسید، گفت:

از تاریخ ابلاغ این مصوبه به‌مدت یکسال، متقاضیان دریافت پروانه ساختمانی، درصورت پرداخت نقدی عوارض، 25 درصد تخفیف دریافت می‌کنند.

خسرو دانشجو در نشست خبری که یکشنبه گذشته پس از جلسه شورای شهر برگزار شد، با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه ساخت‌و‌ساز در کشوری مثل ایران، موتور محرک به جریان انداختن اقتصاد است، بیان کرد: این مصوبه با توجه به راکد شدن ساخت و ساز در شهر تهران و کاهش چشمگیر اخذ پروانه تصویب شده است تا ساخت و ساز و مشاغل و صنایع وابسته به آن از رکود خارج  شود و مشکلاتی مانند بیکاری در این حوزه کاهش یابد.

همچنین درخواست‌های مکرر شهروندان در مورد ارائه تسهیلات در امر بازسازی و نوسازی از دیگر عوامل تصویب این مصوبه بوده است. وی خاطرنشان کرد: دریافت عوارض ساخت و ساز که پیش از این به‌صورت نقد و اقساط نیز انجام می‌‌شد همچنان به قوت خود باقی است.

سخنگوی شورای شهر همچنین از مصوبه دیگری خبر داد و خاطرنشان کرد: تا پایان دی ماه سال‌جاری، بدهکاران به شهرداری تهران درصورت پرداخت بدهی به‌صورت یکجا و نقدی، 20‌درصد تخفیف دریافت خواهند کرد.

عوارض تابلو‌های صنفی

دانشجو همچنین از اصلاحیه مصوبه چگونگی اخذ تبلیغات سالانه از تابلوهای منصوب صنفی در شهر تهران خبر داد و گفت: از این پس از تابلوهای صنفی نصب شده در داخل پاساژ، کمتر از تابلوهای صنفی نصب شده در خیابان که در معرض دید بهتری قرار دارند، عوارض دریافت می‌شود.

به گفته وی، براساس این مصوبه و با توجه به عدم‌شمول تابلوهای صنفی داخل مجتمع‌ها و پاساژ‌ها در دید و منظر عمومی شهری، اخذ بهای تبلیغات صنفی از تابلوهای مذکور، 70 درصد ماخذ مصوب خواهد بود.

همچنین درصورتی که تعمیرگاه‌های مجاز و خدمات پس از فروش در داخل مجتمع‌ها و پاساژها نیز قرار گرفته باشند مجموعا اخذ بهای تبلیغات صنفی معادل 60‌درصد ماخذ مصوب خواهد بود.

وی در ادامه از عضویت 5 نفر از استادان دانشگاه در هیات امنای مصوبه الزام شهرداری تهران به انجام مطالعه و طراحی و تدوین شهر دانش و طبیعت خبر داد و بیان کرد: دکتر اسلامی متخصص معماری و شهرسازی، دکتر اسماعیل کهرم متخصص محیط‌زیست طبیعی، دکتر مجید عباسپور متخصص محیط‌زیست انسانی، دکتر شجاع‌السادات متخصص بیوشیمی و دکتر محمد تقی احمدی متخصص آب و سازه‌های هیدرولیکی با رای‌ اعضای شورای شهر انتخاب شدند.

دانشجو خاطرنشان کرد:‌ تبدیل وضعیت استخدامی کارکنان شهرداری تهران نیز دیگر مصوبه امروز شورا بوده است، ‌با توجه به این مصوبه کارکنان شهرداری تهران باتوجه به سطح تحصیلات و سابقه کار، در آزمون علمی به رقابت می‌پردازند و تعدادی از آنها استخدام می‌شوند.

کد خبر 84968

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز