چهارشنبه ۱۷ تیر ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۳
۰ نفر

علی کهن‌نسب: هندبال ایران در چند سال اخیر رشد چشم‌گیری را تجربه کرده که حاصل آن حضور در رقابت‌های جهانی، به عنوان نماینده قاره پهناور آسیا و کسب عنوان‌های مختلف آسیایی و بین‌المللی بوده است.

البته در این بین سهم نوجوانان در کسب این افتخارها بیش از تیم‌های سایر رده سنی بوده است.

تیم ملی هندبال نوجوانان اکنون نیز برای سومین بار، حضور در رقابت‌های جهانی را به عنوان نماینده قاره آسیا تجربه می‌کند. حضوری که پس از برتری در برابر حریفان آسیایی،
فراهم شده است.

هرچند این تیم در دوره گذشته نتوانست از گروه دشوار خود صعود کند، ولی تجربه‌های نوجوانان در رویارویی با حریفان قدرتمند اروپایی و آفریقایی باعث شد تا هندبال ایران تجربه خوبی کسب کند، و پشتوانه خوبی برای رده‌های بالاتر ملی و باشگاهی باشد.

در سومین دوره این رقابت‌ها، که از 29 تیر تا 9 مرداد در کشور آفریقایی تونس برگزار می‌شود، تیم ایران این بار امیدوار است تا جواز حضور در مرحله بعدی رقابت‌ها را دریافت کند. ایران در این مسابقه‌ها با کشورهای دانمارک، تونس، کویت و الجزایر همگروه است.

عکس‌ها: ایسنا

تیم هندبال دانمارک، اصلی‌ترین رقیب ایران در گروه سوم است. این تیم دوره گذشته به فینال رقابت‌ها راه یافت و هندبال این کشور در رده بزرگسالان  از تیم‌های مطرح و خوب قاره اروپا محسوب می‌شود و همواره جزء سه یا چهار تیم برتر جهان بوده است.

تونس نیز به عنوان قوی‌ترین تیم قاره آفریقا و میزبان رقابت‌ها،در برابر ایران قرار می‌گیرد. هندبال تونس نیز جزء پنج تیم برتر جهان است.

کویت، دیگر تیم همگروه ایران، نیز تیم قدرتمندی است و پیش از این در مسابقه‌های آسیایی و البته با ناداوری بر هندبال ایران غلبه کرده است. ولی هندبال کویت در سطح آسیا، همواره مطرح و مدعی بوده است.

شاید الجزایر نسبت به سایر رقیب‌ها، حریف آسان‌تری برای هندبال ایران باشد؛ هر چند در دوره قبل این تیم مغلوب ایران شد، ولی هندبال الجزایر  نیز یکی از تیم‌های اول تا سوم قاره آفریقاست.

البته مسابقه‌های ورزشی رده نوجوانان خیلی قابل پیش‌بینی نیست، چرا که بسیاری از بازیکنان برای نخستین در این سطح حاضر می‌شوند  وتیم‌ها شناخت چندانی از یکدیگر ندارند.

هندبال ایران از چند ماه گذشته برای حضور در رقابت‌های جهانی نوجوانان و جهانی جوانان که در مصر برگزار می‌شود، تدارک بسیاری دیده است. برگزاری اردوهای مختلف داخلی و خارجی،  دیدارهای تدارکاتی در ایران، اوکراین، هنگ‌کنگ و... هندبالیست‌های نوجوان را به آمادگی مطلوبی رسانده است. بسیاری از کارشناسان معتقدند ایران می‌تواند به مرحله بعدی رقابت‌ها صعود کند. تیم نوجوانان در صورت صعود با یکی از تیم‌های گروه چهارم رقابت خواهد کرد.

گروه‌بندی رقابت‌های هندبال نوجوانان جهان

گروه اول: آلمان، مصر، قطر، نروژ و مراکش
گروه دوم: سوئد، ایسلند، برزیل، پرتغال و فرانسه
گروه سوم: دانمارک، تونس، کویت، الجزایرو ایران
گروه چهارم: آرژانتین، کرواسی، لبنان، اسپانیا و ونزوئلا

برنامه رقابت‌های ایران در تونس

تیم ملی هندبال نوجوانان طی روزهای 29 و 30 تیر به ترتیب به مصاف کویت و تونس می‌رود و پس از یک روز استراحت در روزهای اول و دوم مرداد در برابر الجزایر و دانمارک قرار خواهد گرفت.

کد خبر 84851

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز