همشهری آنلاین: کره شمالی سه موشک دیگر را از سواحل شرقی این کشور پرتاب کرد.

خبرگزاری یونهاپ به نقل از یک مقام دولتی کره جنوبی گزارش داد که کره شمالی در ساعات اولیه روز شنبه 4 ژوئیه چند فروند موشک کوتاه برد ازمایش کرده است.

خبرنگار شبکه خبری الجزیره نیز از سئول گزارش داده که وزارت دفاع کره جنوبی انجام آزمایشات موشکی توسط کره شمالی را تائید کرده است.

به گفته وی، منابع دولتی کره جنوبی بر این باورند که این موشک‌ها از نوع اسکاد کوتاه برد بوده‌‌ و از نزدیکی شهر ونسان در سواحل شرقی کره شمالی پرتاب شده‌‌اند.

کره شمالی روز پنجشنبه 2 ژوئیه نیز مبادرت به پرتاب چهار موشک کوتاه برد ضد ناو کرده بود.

خبرنگار الجزیره در ادامه گزارش خود افزوده است که مقامات دولت سئول شلیک این موشک‌ها را تهدید مستقیمی برای کره جنوبی می‌دانند زیرا برد موشک‌های اسکاد 500 کیلومتر است و قادر است شهر‌های بزرگ در کره جنوبی را به راحتی مورد هدف قرار دهد.

رئیس ستاد مشتر ک ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای در واکنش به آزمایش‌های اخیر کره شمالی اعلام کرد که ارتش ما با استفاده از موضع دفاعی قدرتمند و مشترک کره جنوبی – آمریکا به طور کامل آمادگی آن را دارد تا با تهدیدات و تحریکات کره شمالی مقابله کند.

دریاسلار گری رافهد فرمانده عملیات نیروی دریایی آمریکا نیز گفت که ارتش آمریکا آماده مقابله با آزمایشات کره شمالی است.

تاکئو کاوامورا دبیر اصلی کابینه ژاپن نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که این پرتاب‌ها اقدام جدی و تحریک آمیزی علیه امنیت کشور‌های همسایه از جمله ژاپن است و همچنین اقدامی علیه قطعنامه شورای امنیت محسوب می‌شود.

آزمایشات موشکی کره شمالی در حالی انجام می‌شوند که دولت این کشور اعلام کرده بود در 10 ژوئیه در سواحل شرقی این کشور مبادرت به برگزاری یک رزمایش نظامی خواهد کرد.

کد خبر 84791

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز