پنجشنبه ۱۱ تیر ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۶
۰ نفر

آتوسا رقمی: نزدیک 60 سال است که ساختمان «موزه هنر» شهر «لانگ بیچ»، زیبایی منظره‌ این شهر را در ساحل اقیانوس آرام، دوچندان کرده است

در تمام این سال‌ها، این موزه، آثار هنری با ارزشی را نگه‌داری کرده و در مقابل دید بازدیدکننده‌هایش قرار داده، اما حالا با مشکلی روبه‌رو شده که می‌تواند آن را نابود کند: حدود سه میلیون دلار به شهرداری شهر بدهکار است و باید تا شهریور امسال این مبلغ را پرداخت کند.

مسئولان موزه، راه‌های مختلفی را برای تأمین این مبلغ بررسی کرده‌اند، اما هیچ راهی جز به حراج گذاشتن آثار موزه برایشان باقی نمانده، هرچند که این کار بر خلاف قانون است و می‌تواند مشکل‌هایی را برایشان به‌وجود بیاورد.  فروش آثار موزه مشکل های دیگری را هم به دنبال دارد؛ بعضی از طرفداران آثار هنری، برای حمایت از موزه، هر سال مبلغی  به آن پرداخت می‌کنند و در صورت فروش بعضی از آثار، کمک مالی آنها هم قطع خواهد شد. مشکل دیگر، تعطیلی برنامه‌های آموزشی است که بر اساس بعضی آثار موزه برگزار می‌شود. این برنامه‌های آموزشی هم یکی از منبع‌های درآمد موزه است.

اثری از لیونل فینینگر

اثری ازآلکسی ون جاولنسکی

موضوعی که این وضعیت را پیچیده‌تر می‌کند، این است که موزه هنر شهر لانگ بیچ، یکی از مهم‌ترین منبع‌های جذب مسافر به این شهر است و وقتی بازدیدکننده‌های موزه کمتر شوند، درآمد شهر هم کمتر می‌شود.

اما موزه هنر لانگ بیچ، اولین مرکز هنری‌ای نیست که با مشکل اقتصادی روبه‌رو شده؛ ژانویه امسال، مسئولان موزه «رُز آرت» دانشگاه «براندیس»، برای پرداخت بدهی‌هایشان، مجبور شدند مجموعه آثار هنری‌شان را بفروشند. چند وقت پیش هم مسئولان موزه هنر «اُرنج کانتی»، که در آن 20 تابلوی نقاشی از نقاشان مشهور امپرسیونیست نگه‌داری می‌شد، مجبور شدند 18 تا از این تابلوها را به یک مجموعه‌دار خصوصی بفروشند.

کد خبر 84689

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز