گروه بین‌الملل: ادامه‌ بحران سیاسی در بنگلادش و فلج‌شدن سیستم حمل و نقل به ایجاد وضعیت نیمه‌تعطیل در این کشور انجامیده، انفجار یک سری بمب‌های کوچک در داکا در نیمه شب چهارشنبه 24 آبان باعث زخمی شدن هشت تن شد.

به گزارش خبرگزاری رویتر، شاهدان می‌گویند در پی ‌این انفجارها که در حوالی دفتر عوامی لیگ (حزب مخالف اصلی و سازمان دهنده‌ تظاهرات) روی داد، وحشت سراسر کشور بنگلادش را فراگرفته است. در درگیری‌ بین گروه‌های مخالف در سراسر بنگلادش در روز سه‌شنبه حدود 100 تن زخمی شدند.

عوامی لیگ به رهبری شیخ حسینا اعلام کرده که مقامات انتخاباتی از حزب ملی بنگلادش (BNP) به رهبری خالده الضیاء، نخست وزیر سابق که دوره‌ پنج ساله تصدی‌اش در ماه گذشته به پایان رسید، جانبداری می‌کنند.

در حالی که عوامی لیگ خواستار عزل رئیس کمیسیون انتخابات و معاونان وی شده، حزب BNP می‌گوید که برکناری مقامات انتخاباتی غیر ممکن است.

عبدالمنان بهویان، دبیرکل حزب BNP اواخر روز سه‌شنبه گفت: ما به گروهی از مشاوران دولت موقت اعلام کرده‌ایم که آنها هیچ گونه اختیار قانونی برای عزل اعضای کمیسیون انتخابات را ندارند.

بهویان که پس از دیدار با مشاوران دولت در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، از دولت موقت خواست تا با آنهایی که سعی دارند به خواسته‌های غیر منطقی و غیر قانونی خود دست پیدا کنند به طور جدی برخورد کنند.

وی تصریح کرد که عوامی لیگ کشور را به گروگان گرفته و سعی دارد از دولت موقت اخاذی کند.

بهویان هشدار داد که حزب BNP و متحدانش در برابر این مساله بیکار نخواهند ماند.
این در حالیست که عبدالجلیل، دبیرکل عوامی لیگ گفت که تا زمانی که رئیس کمیسیون انتخابات و معاونانش برکنار نشوند و آزادی و عدالت در انتخابات ماه ژانویه تضمین نشود، آنها به تعطیلی سیستم حمل و نقل ادامه خواهند داد.

به گفته شاهدان تعداد زیادی از گروه‌های مخالف اوایل دیروز در داکا و دیگر شهرهای بزرگ تجمع کردند و پلیس به آنها هشدار می‌داد که به هم نزدیک نشوند.

از زمان شروع درگیری‌های سیاسی در روز یکشنبه تاکنون دو تن کشته شده‌اند.

کد خبر 8467

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز