مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۸۵ - ۱۸:۳۱
۰ نفر

گروه شهری: جشن بزرگداشت روز ملی دختران دوم آذر ماه همزمان با روز میلاد خجسته حضرت فاطمه معصومه (س) در تهران و چند شهر دیگر برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، زهراسادات مشیر - مشاور امور بانوان شهرداری تهران - با اعلام این خبر گفت: با  پیشنهاد شهرداری تهران  و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی،  روز میلاد خجسته حضرت فاطمه معصومه (س) روز ملی دختران نامگذاری شده است . البته با توجه به اینکه امسال اولین سال برگزاری مراسم روز ملی دختران است نمی توان گرامیداشت این روز را ملی و در سراسر کشور برگزار کرد، اما با اقدامات به عمل آمده در شهرهای تهران ،  قم، مشهد و اصفهان جشن بزرگداشت روز ملی دختران برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: سازمان فرهنگی هنری ، فرهنگسرای دختران ، سازمان تبلیغات اسلامی ،  آستان مقدس حضرت معصومه (س) ، آستان مقدس امام رضا (ع) ، سازمان ملی جوانان ، آموزش و پرورش ، مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، بسیج خواهران ، شورای فرهنگی و اجتماعی زنان ، سازمان صدا و سیما ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  و امور بانوان شهرداری تهران از اعضای شورای سیاست گذاری گرامیداشت روزملی دختران هستند .
مشیر در خصوص طرح غنچه‌های شهر نیز اشاره کرد: اقدامات اجرای طرح غنچه‌های شهر از ابتدای سال 84 در دفتر امور بانوان شهرداری شروع شده است که با اجرای این طرح با تولد هر نوزاد، شهرداری ورود آن نوزاد را  گرامی می‌دارد ، در این طرح علاوه بر توجه به جنبه های آموزشی در خانواده‌ها بحث سرمایه گذاری اقتصادی برای کودکان  با در اختیار گذاشتن دفترچه حساب پس انداز تعاونی اعتباری شهر نیز مطرح بوده است و در این راستا جزوه های آموزشی نیز در اختیار مادران و پدران قرار خواهد گرفت .
وی در خصوص زمان اجرای طرح غنچه‌های شهر یاد آور شد: زمان اجرای طرح غنچه‌های شهر همزمان با برگزاری روز ملی دختران و با مشارکت اداره ثبت احوال و بیمارستان های شهر تهران آغاز خواهد شد.
مشاور امور بانوان شهرداری همچنین گفت: همزمان با روز ملی دختران 10 سالن ورزشی مختص بانوان افتتاح خواهد شد که امیدواریم با بهره برداری این سالن‌ها درآن روز سنگ بنای خوبی در بحث ورزش بانوان گذاشته شود.
مشیر در ادامه گفت: یکی دیگر از برنامه های پیش‌بینی شده در این روز دیدار با مقام معظم رهبری است.
وی با اشاره به برگزاری روز ملی دختران در روز دوم آذر ماه ، گفت : برگزاری همایش ادبی بانوی کرامت، مسابقه نامه‌ای به دخترم، همایش دختران نخبه ، گردهمایی دختران ، بخش زیر نویس احادیث (روایات، احادیث ،نکات کلیدی راجع به دختران )،دیدار با مقام معظم رهبری ، تولید هدایای جشن مدارس و مشارکت در برگزاری جشن ، تبلیغات شهری و هدایای مردمی، تولید نشریه کریمه با تیراژ 300 هزارنسخه ، افتتاح سالن‌های ورزشی ویژه دختران ، شاهکارهای دخترانه ، اهدای دفترچه نوزادان و ... از عمده برنامه‌های مصوب بزرگداشت روز ملی دختران است که با مشارکت و همکاری سایر ارگان‌ها انجام خواهد شد.  وی در خصوص مکان گردهمایی دختران که با مشارکت آموزش و پرورش انجام گرفته است ، گفت: در روز ملی دختران گردهمایی دختران در یکی از ورزشگاه‌های داخل شهر برگزار می‌شود که طی  آن میثاق نامه‌ای را همه با هم در آن مکان امضا خواهند کرد.
کد خبر 8461

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز