چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۸۵ - ۱۸:۲۲
۰ نفر

گروه حوادث: زنی که با جعل عنوان پرستار از زائران زن اماکن متبرکه سرقت می کرد بعد از دستگیری به ربودن اجناس مالباختگان به ارزش 70میلیون تومان اعتراف کرد.

سرهنگ داوود سلطانی معاونت اداره آگاهی تهران بزرگ دیروز در توضیح این خبر گفت: از اوایل امسال ، پس از آنکه پلیس تهران در جریان سرقت‌های مشابه از زائران زن قرار گرفت، دستگیری زن سارق که با معرفی خود به عنوان پرستار و یا پزشک اقدام به سرقت کرده بود در دستور کار قرار گرفت.

در بررسی های پلیسی، مالباختگان که همگی زنانی بودند که برای زیارت به زیارتگاههای تهران و اطراف آن رفته بودند در مورد نحوه سرقت اموالشان به پلیس گفتند: زنی که خود را پرستار معرفی کرده است ، با ظاهری دلسوزانه به آنها نزدیک شده و با  معرفی خود به عنوان پرستار و یا پزشک ،آبمیوه ای به آنها تعارف کرده و با بیان اینکه فشار خون آنها پایین آمده و امکان سکته دارند از آنها ‌خواسته است این آبمیوه را بنوشند.

به گفته شاکیان آنها که فریب چهره آرام و چرب زبانی های این زن را خورده بودند بدون اطلاع از خطری که در کمین آنهاست، آبمیوه را می‌نوشیده اند  و لحظاتی بعد یکباره از حال می رفته اند اما  زمانی که به هوش می آمده اند متوجه می‌شده‌اند تمام طلاجات و اموال با ارزششان به سرقت رفته است.

سرهنگ سلطانی افزود: پلیس با جمع آوری اطلاعات و هماهنگی با متولیان امام زاده ها ،تمامی مکانهایی که سرقتها گزارش شده بود را به طور غیر محسوس تحت کنترل  قرار داد و در نهایت ماموران کلانتری 149 ، زن سارق را در حالی که سرگرم فریب دادن یک زن دیگر بود دستگیر کردند.

این زن که «ایران» نام دارد، در جریان بازجویی ها در پایگاه 8 آگاهی تهران بزرگ ، به چندین فقره سرقت به این روش به ارزش 70میلیون تومان اعتراف کرد. معاونت آگاهی از زنانی که به این روش از آنان در اماکن متبرکه سرقت شده است خواست به پایگاه 8 آگاهی مراجعه کرده و یا با شماره 66469851 تماس گرفته و اعلام شکایت کنند.

کد خبر 8460

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز