گروه سیاسی: حسن روحانی در گفت‌وگو با همشهری خواهان مشارکت حداکثری در انتخابات خبرگان و شوراها شد و مشارکت بالا و پرشور و رقابت سالم را سرمایه نظام دانست.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین به افزایش قدرت ایران در منطقه اشاره کرد و گفت: شرایط ما در منطقه بسیار بهتر است و یکی از هنرهای دیپلماسی این است که از این پتانسیل استفاده کند. دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی به بحث قدرت ایران در منطقه اشاره کرد و افزود: قدرت غرب در منطقه که اسرائیل بود، با جنگ 33 روزه از بین رفت.
مسئول سابق پرونده هسته‌ای در ادامه به پرونده اتمی کشور نیز اشاره کرد و گفت هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم. از نظر  روحانی، نقطه مطلوب این است که حداقل سوخت یک نیروگاه را بتوانیم تأمین کنیم.
 حسن روحانی گفت: ما در هر علمی و تئوری قدرت راه‌‌اندازی پایلوت را داریم اما به لحاظ علمی و اجرایی هنوز مراحل زیادی مانده است.
حسن روحانی با مهم شمردن مذاکرات با سه کشور اروپایی در آن زمان گفت: در زمان شروع بحث پرونده هسته‌ای، در داخل کشور اختلاف نظرهای زیادی وجود داشت که در نهایت نظر اصلی نظام بر این بود که با دیپلماسی پیچیده با اروپا مذاکره شود. وی به اهمیت تعلیق در آن زمان اشاره کرد و گفت: ما در طول یک سال و 10 ماه که عهده دار پرونده هسته‌ای بودیم، فناوری را به کمال رساندیم. وی افزود: در ابتدا از ما تعلیق گسترده و الزام‌آوری خواستند ولی ما تعلیق را فقط در نطنز اجرا کردیم و الزام را نیز به اقدامات داوطلبانه تغییر شکل دادیم که کاری مهم است. مشروح گفت‌و‌گو با حسن روحانی به زودی به چاپ می‌رسد.
کد خبر 8451

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز