پنجشنبه ۱۱ تیر ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۰
۰ نفر

آتوسا رقمی: در تابستان حتی نگاه کردن به آب هم آدم را خنک می‌کند، به‌خصوص اگر مقدار آب زیاد باشد، آن‌قدر که حتی تصورش را هم نتوانی بکنی و از آن بالا، از ارتفاع زیادی به اندازه بیشتر از 50 متر، به پایین بریزد

جایی مثل آبشار نیاگارا ... واااای... حرفش هم آدم را به هوس می‌اندازد؛ شیرجه بزند و یکراست برود وسط این آبشار به این بزرگی... اما می‌دانی این کار چه‌قدر خطرناک است؟

بلوندین در حالی که مدیرش را کول کرده، روی بند راه می‌رود

در این تصویر می‌شود اندازه آدم ها را با ارتفاع آبشارنیاگارا مقایسه کرد

با این وجود، در طول تاریخ کسانی بوده‌اند که  در آبشار نیاگارا به ماجراجویی‌هایی دست زده‌‌اند: اولین کسی که جرأت کرد از بالای برج کنار آبشار به عمیق‌ترین جای آن شیرجه بزند، «سام پَچ»، یک ماجراجوی جوان بود که حتی یک خراش هم برنداشت. این اتفاق 180 سال پیش افتاد. 108 سال پیش هم «آنی تِیلور» یک معلم 63 ساله مدرسه در یک بشکه چوبی، یکراست به میان آبشار رفت و او هم سالم از آب درآمد، اما بعد از آن توصیه کرد که هیچ‌وقت، هیچ‌کس دیگر این کار را تکرار نکند! «ژان فرانسوا بلوندین»، هم بندبازی فرانسوی بود که دوم ژوئیه سال 1859 میلادی  (11 تیر) با بندبازی از روی رودخانه نیاگارا عبور کرد. در آن زمان عده زیادی برای تماشای او، در کنار آبشار جمع شدند. حالا نام بلوندین به خاطر کار عجیبش  در تاریخ ثبت شده، اما خیلی از کسانی که خواستند کار او را تکرار کنند، یا دست به کارهای  شبیه به او بزنند، موفق نشدند و جانشان را  از دست دادند. «کاپیتان ماتیو وب» یکی از این افراد بود که سال 1883، زمانی که می‌خواست در رودخانه، ‌جایی که آبشار به پایین می‌ریزد، شنا کند، نتوانست در برابر جریان آب مقاومت کند و غرق شد.

کد خبر 84428

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز