همشهری آنلاین: واشنگتن در اعتراض به عدم توقف شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، ملاقات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و فرستاده آمریکا به خاورمیانه را لغو کرد

به گزارش ایسنا، روزنامه یدیعوت آحارانوت به نقل از یک مقام ناشناس رژیم صهیونیستی نوشت: واشنگن پیامی قاطع مبنی بر توقف فعالیت‌های شهرک سازی در فلسطین اشغالی و هم‌چنین توقف رشد به اصطلاح "طبیعی" شهرک‌های موجود به نتانیاهو داده است.

این مقام گفت: در پیام آمریکا به نتانیاهو آمده است: زمانی که مشق شبی را که به شما ارایه کرده‌ایم مبنی بر توقف ساخت وساز در شهرک‌ها انجام گرفت به ما اطلاع دهید، زیرا تا آن زمان دلیلی برای سفر جورج میچل (فرستاده آمریکا به خاورمیانه) به پاریس برای ملاقات با شما وجود ندارد.

قرار بود ملاقات نتانیاهو و میچل در پاریس و در طول اولین سفر نتانیاهو به اروپا پس از بدست گیری قدرت برگزار شود.

یک مقام رژیم صهیونیستی اظهار داشت: میچل در عوض با ایهود باراک، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در روز دوشنبه و در واشنگتن دیدار خواهد کرد.

این مقام به خبرگزاری فرانسه گفت: این تاخیر ما را قادر می‌سازد تا پاسخ سوال‌هایی مهم که تا به حال پاسخ داده نشده‌اند را دریابیم.

در هفته‌های اخیر، واشنگتن به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای ازسرگیری روند صلح خاورمیانه، فشار فراوانی به نتانیاهو وارد می‌آورد تا ساخت شهرک‌های یهودی نشین را در کرانه باختری متوقف نماید.

فلسطینیان نیز اعلام کرده‌اند تا زمانی که شهرک سازی متوقف نشود با نتانیاهو ملاقات نخواهند کرد.

نتانیاهو اعلام کرده است وی اجازه ساخت شهرک‌های جدید را صادر نخواهد کرد اما در عین حال از " رشد طبیعی" شهرک‌های موجود جلوگیری به عمل نخواهد آورد.

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آ‌مریکا، در ماه مه اظهار داشت: باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در ملاقات خود با نتانیاهو در واشنگتن روشن ساخته است که او خواهان هیچ نوع "رشد طبیعی نیست.

کد خبر 84188

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز