همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر مطالعات اجتماعی و فقرزدایی وزارت رفاه و تامین اجتماعی با اعلام برنامه‌ای مشترک بین سازمان خصوصی‌سازی و این وزارتخانه، از شناسایی «زنان سرپرست خانوار غیرشاغل» برای ارائه «سهام عدالت» به آن‌ها خبر داد.

سید عبدالله عمادی در گفت‌وگو با ایسنا، با پیش‌بینی به سرانجام رساندن توزیع سهام عدالت به این دسته از زنان تا نیمه اول امسال، افزود: در نظر داریم مابقی زنان سرپرست خانواری که تاکنون توسط دستگاه‌های حمایتی و وزارت کار و امور اجتماعی شناسایی نشده‌اند، با پرداخت سهام عدالت، تا نیمه نخست سال جاری پوشش دهیم.

وی با بیان این که اطلاعات دقیقی از جمعیت زنان سرپرست غیرشاغل در دست نیست، پیش‌بینی کرد: سعی می‌شود با ارائه فراخوانی از سوی وزارت رفاه، این زنان را به صورت خودمعرف شناسایی کنیم و پس از به نتیجه رساندن این برنامه، امسال کلیه مشمولان سهام عدالت، سهام خود را دریافت می‌کنند.

به گفته مدیرکل دفتر مطالعات اجتماعی و فقرزدایی وزارت رفاه و تامین اجتماعی، از میان یک میلیون و 600 هزار زن سرپرست خانوار، حدود 980 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی قرار دارند که از طریق این دستگاه‌ها سهام عدالت خود را دریافت کرده‌اند.

عمادی در ادامه با بیان این که تعدادی از زنان سرپرست خانوار را نیز زنان شاغل تشکیل می‌دهند که از سوی وزارت کار و امور اجتماعی سهام عدالت دریافت کرده‌اند، گفت: همچنین تعدادی از زنان سرپرست خانوار نیز وجود دارند که به دلیل متوفی شدن همسر از حقوق بازنشستگی استفاده می‌کنند. بنابراین حدود یک میلیون نفر از زنان سرپرست خانوار از طریق سازمان‌های حمایتی و وزارت کار تحت پوشش سهام عدالت قرار گرفته‌اند.

کد خبر 84146

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز