پنجشنبه ۴ تیر ۱۳۸۸ - ۰۹:۳۳
۰ نفر

کیکاووس زیاری: سه مطلب کوتاه سینمایی: هاپکینز در نقش همینگوی، همکاری دوباره و صخره‌نوردی اروپایی

هاپکینز در نقش همینگوی

«ارنست همینگوی»، نویسنده سرشناس آمریکایی، با یک فیلم جدید سینمایی به دیدار تماشاگران می‌آید.این فیلم «ارنست و فوئنتس» نام دارد. «اندی گارسیا» بازیگر سینما، فیلم را براساس فیلم‌نامه‌ای از خودش کارگردانی می‌کند. نقش همینگوی را در فیلم «آنتونی هاپکینز»، بازیگر قدیمی، بازی خواهد کرد. قصه فیلم در باره سال‌های آخر زندگی نویسنده و آشنایی‌اش با چند تن از مردم عادی کوباست. همینگوی که کتاب‌های معروفی مثل «پیرمرد و دریا» و «وداع با اسلحه» را نوشته است، در سال‌های فعالیت ادبی خود، سفرهای زیادی به آمریکای لاتین و کشور کوبا کرد.

آنتونی هاپکینز

بسیاری از کتاب‌های همینگوی قبل از این به صورت فیلم سینمایی در آمده‌اند. او سال 1961 درگذشت.

همکاری دوباره

تماشاگران سینما در یک فیلم کمدی خانوادگی تازه با «جک نیکلسن» دیدار می‌کنند.

جک نیکلسن

این فیلم که هنوز نامی برایش انتخاب نشده، توسط «جیمز ال‌بروکس» کارگردانی می‌شود. همکاری‌های قبل این دو به نام «دوران مهرورزی» و «هر طوری که باید بشود» برای نیکلسن جایزه اسکار را به همراه داشت. سازندگان فیلم خط اصلی قصه آن را بروز نداده‌اند. «ریس ویترزپون»، «اوئن ویلسن» و «پل رود» هم در فیلم بازی دارند. قرار است «بیل موری» هم به جمع بازیگران فیلم بپیوندد.

منتقدان سینمایی، «دیوانه‌ای از قفس پرید» ساخته «میلوش فورمن» در دهه هفتاد میلادی را بهترین فیلم و بازی نیکلسن می‌دانند. او برای این فیلم، اولین اسکار بازیگری خود را گرفت.

صخره‌نوردی اروپایی

پس از سال‌ها، «صخره‌نورد» هم دو قسمتی می‌شود.

سیلوستر استالونه

سازندگان این فیلم حادثه‌ای و ماجراجویانه قصد دارند، ماجرا‌جویی‌های کوهنورد ماهر قسمت اول فیلم را به یک مجموعه فیلم دنباله‌دار تبدیل کنند. قسمت اول فیلم سال 1993 توسط «رنی هارلین» کارگردانی شد. در آن فیلم «سیلوستر استالونه» در نقش یک صخره‌نورد حرفه‌ای با گروهی از دزدهای بانک در دل کوه‌های پر برف و خطرناک ایتالیا مبارزه می‌کرد. قصه قسمت جدید هم در رشته کوه‌های معروف قاره اروپا و آمریکا اتفاق می‌افتد و ماجراهای چند جوان کوهنورد را دنبال می‌کند که هر بار با حادثه تازه‌ای روبه‌رو می‌شوند.
هنوز کارگردانی برای قسمت تازه صخره‌نورد انتخاب نشده است، اما «کریس پاین» (بازیگر قسمت جدید مجموعه فیلم علمی- تخیلی «سفرهای ستاره‌ای») و «رایان رینولدز» (بازیگر قسمت چهارم مجموعه فیلم «مردان ایکس») جزو بازیگران احتمالی فیلم، برای ایفای نقش‌های اصلی هستند.

کد خبر 84046

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز