دوشنبه ۱ تیر ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۳
۰ نفر

گروه اجتماعی: نمی‌توان زمان دقیقی را برای واگذاری سهام یا پرداخت مطالبات بازنشستگان اعلام کرد.

رئیس سازمان بازنشستگی کشور با اعلام این خبر گفت: دولت سهام پتروشیمی جم را برای این منظور مشخص کرد تا پس از قیمت‌گذاری در سازمان خصوصی‌سازی ، مابه‌التفاوت پاداش پایان خدمت بازنشستگان قبل از سال‌79 از طریق سازمان بازنشستگی کشوری واگذار شود ولی تاکنون این قیمت‌گذاری صورت نگرفته است.

به گفته ابراهیم طوبایی، با توجه به اینکه قیمت‌گذاری هنوز انجام نشده، ‌نمی‌توان زمان دقیق این پرداخت را اعلام کرد.این مطالبات مربوط به مابه‌التفاوت پاداش پایان خدمت بازنشستگان قبل از سال‌79 است که تعدادی از بازنشستگان قبل از سال‌79 پاداش پایان خدمت خود را 10‌روزه یا 12‌روزه و 15‌روزه دریافت کردند که این مسئله مورد اعتراض آنان بود و خواستار رفع تبعیض با دیگر بازنشستگان شدند.

به همین علت دولت تصویب کرد که همه بازنشستگان قبل از سال‌79 هم پاداش پایان خدمت خود را 30‌روز دریافت کنند و برای این کار مقرر شد مابه‌التفاوت پاداش آنها در قالب سهام پرداخت شود که حدود هزار میلیارد تومان بار مالی برای دولت دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت رفاه و تامین اجتماعی طوبایی درباره پرداخت معوقه بازنشستگان ناشی از اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری بیان داشت: براساس قانون مدیریت خدمات کشوری، دولت موظف است معوقه بازنشستگان در 6‌ ماهه دوم سال‌86 و 6‌ ماهه اول سال‌87 را به‌صورت سهام پرداخت کند که بار مالی آن حدود 2 هزار میلیارد تومان است. به همین علت این موضوع در دستور کار دولت و سازمان بازنشستگی قرار دارد اما درباره اجرای آن نمی‌توان زمان دقیق را بیان کرد.

طوبایی درباره پرداخت حقوق جدید بازنشستگان عنوان کرد: پس از ابلاغ مصوبه هیأت وزیران، حقوق بازنشستگی براساس امتیاز گروه، ضریب ریالی و دیگر فاکتورها در حکم هر بازنشسته اعمال شد که افزایش ناشی از اجرای مصوبه از روز 27‌ خرداد ماه پرداخت می‌شود.

به گفته وی، علاوه بر حقوق خرداد ماه، مابه‌التفاوت ناشی از افزایش حقوق سالانه در ماه‌های فروردین و اردیبهشت نیز در فیش حقوقی این افراد منظور شده است و آنها می‌توانند از طریق حساب مربوط در تمام نقاط کشور از سیستم‌های خودپرداز بانک‌ها حقوق خود را برداشت کنند.

رئیس سازمان بازنشستگی کشوری گفت: اعتبارات لازم برای پرداخت حقوق بازنشستگان از سوی دولت تأمین شده و در این باره مشکلی وجود ندارد.

به گفته وی، با توجه به آنکه دولت توجه ویژه‌ای به معیشت و افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری داشته است، پیش‌بینی می‌شود این بخش از مطالبات هم براساس برنامه‌ریزی و زمان‌بندی مناسب در آینده برای بازنشستگان به اجرا درآید.

رئیس سازمان بازنشستگی کشوری درباره بازنشستگی پیش از موعد در سال‌جاری تصریح کرد: دستگاه‌هایی که از طریق منابع داخلی خود نسبت به تامین اعتبار کسور و حقوق مدت ارفاقی متقاضیان اقدام کنند، سازمان بازنشستگی کشوری آمادگی دارد نسبت به برقراری احکام مربوط به بازنشستگانی که درخواست بازنشستگی پیش از موعد دارند اقدام کند که در این خصوص لازم است دستگاه‌های اجرایی، اطلاعات متقاضیان را از طریق سایت سازمان بازنشستگی کشوری به نشانی WWW.CSPF.IR اعلام کنند.

کد خبر 83746

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز