یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۲
۰ نفر

جواد نصرتی : درد سرطان در بیمارانی که از این مریضی رنج می‌برند با دردهای ناشی از دیگر بیماری‌ها تفاوت‌های اساسی بیولوژیک دارد که مصرف داروهای مسکن برای این بیماران را بی‌اثر می‌کند.

به گزارش بی‌بی‌سی، در همین رابطه، یک تیم تحقیقاتی متشکل از دانشمندان آلمانی در مقاله‌ای که منتشر کرده است، یادآور شده بلوکه کردن یک نوع مشخص از مولکول‌های هورمون مانند در بدن بیماران که توسط تومورها تولید می‌شود، می‌تواند در کاهش درد بیماران سرطانی مؤثر واقع شود.

این نخستین بار است که دانشمندان به نقش این مولکول در تولید درد در بیماران سرطانی اشاره می‌کنند. حالا دانشمندان امیدوارند پس از شناسایی تاثیر این مولکول بر ایجاد درد در بیماران سرطانی، موفق به کشف داروهای مناسبی برای مقابله با آن شوند.

دکتر ماتفیلد از مرکز بین‌المللی تحقیقات سرطان در این باره می‌گوید: شناسایی یکی از عوامل ایجاد درد در بیماران سرطانی که به احتمال بسیار زیاد مهم‌ترین آنها هم هست، گام مهمی برای کاهش درد بیماران سرطانی در سراسر جهان است.

درد به‌خودی خود یکی از نشانه‌های بیماری‌های متفاوت است. در بیماران سرطانی با پیشرفت بیماری، درد هم به‌شدت افزایش پیدا می‌کند اما پزشکان در کاهش این درد شدید ناموفق بوده‌اند.

کد خبر 83551

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز