یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۵
۰ نفر

همشهری‌ آنلاین: یک میلیون و 392 هزار نفر هفته اول تیر ماه در آزمون کنکور شرکت می‌کنند.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌و‌گو با ایسنا اظهار داشت: آزمون سراسری سال 1388 با شرکت یک میلیون و 392 هزار داوطلب برای داوطلبان هر یک از گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی،‌علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی همانند سال گذشته در یک مرحله و در هفته اول تیر ماه برگزار می‌شود.

دکتر حسین توکلی با اشاره به توزیع کارت ورود به جلسه کنکور88 در طی روزهای اول و دوم تیرماه، گفت: بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش جزئیات توزیع کارت در نشریه پیک سنجش فردا منتشر می‌شود و بر روی شبکه اینترنتی سازمان قرار می‌گیرد، بنابراین هر داوطلب می‌تواند با مراجعه به سایت و با وراد نمودن اطلاعات محرمانه نسبت به پرینت کارت ورود به جلسه خود اقدام کند.

وی افزود: داوطلبانی که در دو یا سه گروه آزمایشی ثبت نام کرده‌اند باید نسبت به پرینت کارت ورود به جلسه آن گروه‌ها اقدام کنند.

وی با بیان اینکه آدرس محل برگزاری آزمون در زیر کارت ورود به جلسه آزمون درج شده است، اظهار کرد: توصیه می‌شود با توجه به نشانی حوزه‌های امتحانی در کارت ورود به جلسه داوطلبان نسبت به شناسایی حوزه‌های برگزاری امتحانی خود اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه در هر شهرستان محل برگزاری آزمون، دو باجه رفع نقص کارت‌ ورود به جلسه در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: در صورتی که هر یک از مشخصات شناسنامه‌ای داوطلبان با مندرجات کارت ورود به جلسه تفاوت دارد می‌تواند بر اساس امکانی که در سایت فراهم شده مراجعه و با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز مورد و یا موارد مربوطه را اصلاح کنند.

معاون سازمان سنجش در ادامه گفت: در صورتیکه در رابطه با گروه آزمایشی، جنس، زبان خارجه امتحانات و پاسخگویی به سوالات معارف تفاوتی مشاهده شده است، داوطلب باید به باجه رفع نقص و به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه مذکور مراجعه و موضوع را پیگیری کنند.

وی با اشاره به انتشار دفترچه راهنمای شرکت در آزمون بر روی سایت سازمان سنجش، اظهار کرد: داوطلبان می‌توانند همزمان با دریافت پرینت کارت ورود به جلسه این دفترچه راهنما را نیز پرینت بگیرند.

وی افزود: هر داوطلب می‌تواند با مطالعه آن اطلاعات مراحل اجرایی آزمون را کسب و با آگاهی کافی در جلسه آزمون حاضر شود و در صورت تمایل پرینت را تهیه کنند.

بهع گفته دکتر توکلی همچنین هر داوطلب باید با توجه به گروه آزمایشی و با توجه به شماره داوطلبی که به عدد و حروف در بالای کارت ورود به جلسه درج شده است، نسبت به شناسایی حوزه امتحانی اقدام تا در روز برگزاری آزمون با آرامش کامل در جلسه حاضر شوند.

معاون سازمان سنجش در خاتمه با بیان اینکه به کلیه داوطلبان شهرستان‌های بزرگ چون تهران، شیراز، مشهد، تبریز، اصفهان و غیره توصیه می‌شود که حتما یک روز قبل از برگزاری آزمون حوزه امتحانی خود را شناسایی کنند، خاطر نشان کرد: آزمون برای داوطلبان هر یک از گروه‌های آزمایشی پنج گانه همانند سال گذشته در یک مرحله برگزار می‌شود.

کد خبر 83514

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز