آرش نورآقایی : اجرای برنامه‌هایی همچون تئاتر، نمایش‌های موزیکال دسته‌جمعی (پرفورمنس)، اپرا و از این قبیل، در کشورهایی که برای گردشگری اهمیت فراوان قائل هستند، یک موضوع جاافتاده و پر رونق است که شب‌های گردشگران را از خاطرات خوش سفر آکنده می‌کند.

اما ما در کشورمان برای شب‌های گردشگران کمترین امکان را فراهم آورده‌ایم و این در حالی است که ظرفیت‌های ویژه‌ای برای Night life داریم که با اجرای آنها می‌توانیم برای برنامه‌های عصرگاهی و شامگاهی گردشگران داخلی و خارجی برنامه‌ریزی کنیم.یکی از برنامه‌های شبانه، اجرای مراسم زورخانه‌ای برای گردشگران است.

ورزش زورخانه‌ای، هم برای ایرانیان و هم برای گردشگران خارجی لطف خاصی دارد که درصورت توجه به آن از زاویه گردشگری، یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد ایران برای جذب گردشگران خواهد بود.

یادمان باشد که گاهی اوقات گردشگران یک مقصد را تنها به‌دلیل این انتخاب می‌کنند که در آن مقصد خاص بتوانند فضایی را تجربه کنند که در دیگر کشورها و مکان‌ها امکان‌پذیر نباشد. به عنوان مثال اکثر گردشگران خارجی هنوز نمی‌دانند که زورخانه و مراسم مربوط به آن را تنها در ایران می‌توانند ببینند.

در مراسم زورخانه، نه تنها ورزشکاران با معماری و نمادهای زورخانه و در نتیجه با گونه‌‌ای دیگر از فرهنگ ایرانی آشنا می‌شوند بلکه حرکات موزون ورزشکاران را می‌بینند و با موسیقی حماسی ایرانی آشنا می‌شوند و اشعار شاعران ایرانی را می‌‌شنوند و در نتیجه شبی به یادماندنی را تجربه می‌کنند.

برای جلب گردشگران به زورخانه، می‌بایستی اقدامات لازم را انجام دهیم و برایش برنامه‌ریزی کنیم. در این میان، برخی از این موارد این است که تدابیری بیندیشم تا زنان نیز در این مراسم حضور داشته باشند و فضایی برای نشستن تماشاگران وجود داشته باشد. همچنین ترجمه‌ اشعار و گفتارهای مرشد و ارائه تاریخچه‌ این ورزش، برای گردشگران خارجی جالب توجه خواهد بود.

کد خبر 83445

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز