چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۸۵ - ۰۴:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: خلبان هواپیمای خطوط سیمینت‌ایر می‌گوید:" مایلیم به مسافران یادآوری کنیم که سیگار کشیدن در این پرواز مجاز است."

به گزارش خبرگزاری رویترز گرچه مدت‌هاست که اغلب مسافران هوایی اروپایی چنین جمله‌ای را نشنیده‌اند، اما یک سرمایه‌دار آلمانی خطی هوایی را بر پا کرده است که مشتریانش آزادند از هنگام بلندشدن تا فرود هواپیما یکریز سیگار بکشند.

آلکساندر شاپمن 55 ساله بنیانگذار" خطوط هوایی بین‌المللی سیگاری‌ها"(Smintair) شاپمن که خودش روزی 20 نخ سیگار می‌کشد،گفت که ایده تاسیس خطی هوایی با امکان سیگارکشیدن مسافران وقتی به ذهنش خطور کرد که خودش از پروازهای هوایی درازمدت گران‌قیمت به علت سرویس‌های بد لذتی نمی‌برد.

هنگامی که پروازهای سمینت‌ایر از اکتبر 2007( مهر 1386) آغاز شود، همه سیگاری‌های می‌توانند هر یک از 138 صندلی بوئینگ 747 جادار این شرکت را انتخاب کنند.خطوط هوایی معمول در بوئینگ 747 تا 559 مسافر سوار می‌کنند.

به گفته شاپمن سمینت‌ایر از هم اکنون –گرچه بلیط‌هایش را برای فروش عرضه نکرده است- با استقبال روبرو شده است.

یک بلیط رفت و برگشت فرست کلاس و بیزنس کلاس سمینت‌ایر - تنها همین دو نوع بلیط موجودند-  از دوسلدورف به توکیو به ترتیب 10000 و 8500 یورو قیمت خواهد داشت.
مهمانداران با یونیفرم‌های ساخت طراحان مد برای مسافران سیگار برگ کوبایی و خاویار  سرو می‌کنند و مسافران یک سیستم نمایش دولوکس و  جاسیگاری‌های بزرگ در اختیار خواهند اشت.

کد خبر 8338

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز