همشهری آنلاین: ستاد انتخابات کشور با صدور اطلاعیه‌ای توصیه‌های لازم به رای‌دهندگان و کد نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، متن این اطلاعیه به شرح زیر می‌باشد:

نظر به آمادگی هموطنان عزیز جهت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری دهم و با عنایت به اینکه ستاد انتخابات کشور تمامی مساعی خویش را به کار گرفته تا اخذ رای از مردم شریف متعهد با سرعت، دقت و با رعایت قانون انتخابات انجام گیرد، لذا موارد زیر را به اطلاع می رساند:

1- اخذ رای فقط با ارائه شناسنامه و توسط شخص رای دهنده امکانپذیر می‌باشد.

2- کلیه افرادی که می‌ءخواهند در پادگان‌ها و ندامتگاه‌ها رأی بدهند می‌باید حتما شناسنامه همراه داشته باشند.

3- هرچند ارائه شناسنامه جهت اخذ رای کفایت می‌کند، اما جهت سرعت در امر اخذ رای به هموطنان گرامی توصیه می‌گردد که کارت ملی به همراه داشته باشند.

4- سن انتخاب کنندگان 18 سال تمام بوده یعنی متولدین روز 22/3/1370 و قبل از آن می‌توانند در رای گیری شرکت نمایند.

5- کلیه شعب اخذ رای از ساعت 8 صبح آماده رای گیری از هموطنان گرامی می‌باشد. هرچند رای گیری تا ساعت 6 بعد از ظهر ادامه دارد ، لکن از رای دهندگان عزیز انتظار داریم در اولین ساعات نسبت به اخذ رای اقدام فرمایند.

6- از افراد کم سواد یا بیسواد و یا کسانی که به هر دلیل قادر به نوشتن رای خود نیستند درخواست داریم که یک نفر مورد اطمینان خود را برای نوشتن رای، همراه داشته باشند.

7- از هواداران نامزدها و از کلیه هموطنان عزیز انتنظار داریم که هنگام مراجعه به شعب اخذ رای از همراه داشتن هرگونه نماد تبلیغاتی همانند عکس، تراکت، پارچه های رنگی و یا هر نشان تبلیغاتی خودداری فرمایند.

8- هنگام نوشتن رای، فقط نام یک نفر از نامزدهای انتخابات را بنویسند و اگر در تعرفه اخذ رای، اسم بیش از یک نفر نوشته شود، رای مذکور باطل می گردد.

9- در صورت امکان علاوه بر نوشتن نام و نام خانوادگی نامزد، کد نامزد مورد نظر را هم ذکر نمایند.

10- کد نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری براساس حروف الفبا بدین ترتیب می‌باشد:

الف - آقای محمود احمدی نژاد کد 44

ب - آقای محسن رضایی میر قائد کد 55

ج - آقای مهدی کروبی کد66

د - آقای میرحسین موسوی خامنه کد 77   

کد خبر 83339

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز