چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مایکروسافت بسته به‌روز رسانی برای تعمیر 31 حفره امنیتی در نرم‌افزارهای خود منتشر کرده‌است.

به گزارش رویترز، مایکروسافت سه شنبه بسته‌ امنیتی ماه ژوئن را برای نرم‌افزارهای ویندوز، آفیس، مرورگر اینترنت 8 و نرم‌افزارهای مورد استفاده شرکت‌ها و مراکز دیتا منتشر کرده‌است.

لیست دانلود بسته و توضیحات آن در بولتن امنیتی ژوئن 2008 مایکروسافت موجود است.

بسته ژوئن‌ برای ویندوز 7 بتا نیز منتشر شده‌است ولی کاربران ویندوز 7 RC از این حفره‌ها در امان هستند. [مایکروسافت ویندوز 7 را معرفی کرد]

این بیشترین تعداد حفره امنیتی با مرحله خطر "بحرانی" است که در یک بسته به‌روزرسانی منتشر شده‌است.

از طرفی شرکت ادابی (Adobe) در بولتن امنیتی خود از وجود حفره‌ها و آسیب‌پذیری‌های امنیتی در حد "بحرانی" در محصولات خود خبر داده‌است. مرحله "بحرانی/Critical" بالاترین مرحله خطرناک بودن یک مشکل امنیتی است.

در حال حاضر تنها راه مسدود کردن این حفره‌ها به‌روزرسانی نرم‌افزارهاست. ادابی برای آن دسته کامپیوترهایی که با بسته‌های به‌روزسانی سازگار نیستند، نرم‌افزارهای مخصوصی طراحی کرده‌است.

وقتی یک نرم‌افزار بر روی کامپیوتر به طور کامل نصب می‌شود، معمولاً سطح دسترسی Admin به آن اختصاص داده می‌شود. به این ترتیب این برنامه اجازه استفاده از منابع اصلی سیستم عامل و کامپیوتر را خواهد داشت.

در بعضی کدها و ساختارهای بعضی از این نرم‌افزارها قسمت‌های معیوبی وجود دارند که اگر توسط هکرها شناسایی شود، می‌تواند به عنوان وسیله نفوذ به کامپیوتر مورد استفاده قرار گیرد.[روش‌هایی برای حفظ حریم شخصی در دنیای مجازی]

کد خبر 83243

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز