همشهری آنلاین: دبیر شورای فناوری اطلاعات وزارت صنایع ومعادن از راه‌اندازی سامانه الکترونیکی صدور مجوزهای صنعتی ومعدنی برای نخستین بار در این وزارتخانه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت صنایع و معادن، محمود لیائی افزود: این سامانه در بهمن ماه سال گذشته بصورت آزمایشی در استان کرمان به اجرا درآمد تا پس از بسترسازی مناسب، مقدمات اجرای آن در سراسرکشور فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه این سامانه قابلیت صدورانواع مجوزهای تاسیس و پروانه های بهره برداری صنعتی و معدنی را خواهد داشت، خاطرنشان کرد: با راه اندازی این سامانه علاوه بر کاهش حضورارباب رجوع و بروکراسی اداری ، اجرای فعالیت ها با سرعت بیشتری صورت می گیرد.

لیائی افزود: با اجرای این طرح، امکان اجرای سیستم متوازن و متعادل در نقاط مختلف کشور بر اساس راهبردهای توسعه صنعتی کشور و همچنین با نگاه به اولویت های صنعتی و توجه به مزیت های نسبی بطور هماهنگ مهیا می شود.

وی در ادامه به سیستم الکترونیکی اخذ آمار تولید واحدهای صنعتی و معدنی به عنوان دیگر اقدام شورای فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: این طرح در حال بهره برداری است و مرحله توسعه آن نیز با همکاری دفتر آمار و فرآوری داده ها در حال آزمایشی مرحله نهایی می باشد.

لیائی در توضیح این مطلب افزود: تاکنون اخذ این آمارها با صرف زمان زیادی انجام می شد که از این پس با دراختیار قرار دادن کد عبور به واحدهای صنعتی و معدنی، این عمل بصورت الکترونیک انجام می شود و امکان اخذ گزارش های متعدد آماری از تولید واحدهای صنعتی و معدنی وجود دارد. طبیعی است با اتکاء به این آمار به هنگام، امکان اخذ تصمیمات به موقع برای مدیران وزارت صنایع و معادن و نیز مدیران بنگاه های صنعتی محقق خواهد شد.

وی به دیگر اقدامات این شورا اشاره کرد وگفت: پورتال وزارت صنایع و معادن با بهره گیری از آخرین فناوری روز و بر اساس نیازهای بخش صنعت و معدن راه اندازی شد، سیستم اتوماسیون اداری تحت وب ، آماده پیاده سازی در استان ها شده است، سامانه اطلاع رسانی از طریق پیامک راه اندازی شده و سیستم های آموزش، رفاه و تشکیلات نیز مراحل تست پایان خود را سپری مینماید.

دبیرشورای فناوری اطلاعات وزارت صنایع ومعادن، همچنین بهبود وضعیت امنیت شبکه،  دسترسی به اینترنت پرسرعت، راه اندازی شبکه تلفن بر روی شبکه VOIP را از برنامه هایی ذکر کرد که توسط این شورا درحال اجراست.

لیائی درادامه یادآور شد: اجرای سیستم کنفرانس ویدئویی بین وزارتخانه و دولت، افزایش پهنای باند، بهبود وضعیت فیزیکی سایت وزارتخانه، تهیه شیوه نامه و شناسنامه تجهیزات سخت افزاری و راه اندازی سیستم جامع پشتیبانی تحت وب از اقداماتی به شمار می آیند که در دست اقدام هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاریخچه تشکیل شورای فناوری اطلاعات افزود: این شورا به دستور وزیر صنایع و معادن بعد از گذشت 4 سال دوباره احیاء شد و به رغم عدم سازماندهی مشخص در گذشته، فعالیت های خود را با حضور نمایندگان تام الاختیار همه معاونت ها، سازمان های صنایع و معادن استانها و شرکت های تابعه از سر گرفت.

لیائی گفت: امید است با ایجاد ساختار مناسب برای فناوری اطلاعات در تشکیلات وزارتخانه، این شورا بتواند بیش از پیش منشا خدمت گذاری به بخش صنعت و معدن باشد.

کد خبر 83181

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز