جمعه ۱۵ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۷:۳۲
۰ نفر

اشیایی که روز گذشته پیدا شده‌اند هیچ ربطی به هواپیمای ایرفرانس سقوط کرده ندارند.

این جمله‌ای است که «سرتیپ رومانو کاردوسو»، رئیس کنترل ترافیک هوایی برزیل می‌گوید تا بدترین خبر را به خانواده‌های ناپدید شدگان در حادثه سقوط هواپیمای ایرفرانس بدهد.

خانواده‌هایی که از روز دوشنبه در فرودگاه‌های ریودوژانیروی برزیل و «شارل دو گل» فرانسه در انتظار شنیدن خبری از اقوام ناپدید شده‌شان تجمع کرده‌اند.

رئیس کنترل ترافیک هوایی برزیل ادامه می‌دهد، هواپیما به طرزی شگفت آور و باورنکردنی ناپدید شده است.

بنابراین گزارش، جست و جوها از روز دوشنبه و بعد از ناپدید شدن هواپیمای ایرفرانس در مسیر ریودوژانیروی برزیل به پاریس با 228 سرنشین آغاز شده است، ده‌ها کشتی و بالگرد در منطقه‌ای که احتمال می‌رود هواپیما در آنجا سقوط کرده باشد درحال جست و جو هستند.

جست و جوها پس از آ‌نکه یکی از خلبانان برزیل اعلام کرد اشیایی را در نقطه‌ای از اقیانوس اطلس دیده که گمان می‌کند قطعات هواپیما باشد، ابعاد وسیع‌تری یافت.

کشتی‌‌ها و تجهیزات زیادی به محلی که خلبان برزیلی اعلام کرده بود رفتند، همزمان رسانه‌های برزیل و فرانسه اعلام کردند تمامی سرنشینان هواپیما به احتمال زیاد کشته شده‌اند اما خبری که روز گذشته منتشر شد بار دیگر سرنوشت هواپیما را در هاله‌ای از ابهام فرو برد.

اشتباه بود

تا‌کنون هیچ نشانه‌ای از هواپیما و سرنوشت سرنشینان آن به دست نیامده است. این جمله‌ای است که روز گذشته سرتیپ رومانو کاردوسو، رئیس کنترل ترافیک هوایی برزیل گفت و با گفتن آن بار دیگر معمای هواپیمای ایرفرانس را پیچیده‌تر کرد.

اوپنجشنبه گذشته گفته بود قطعات هواپیما به وسیله ناوهای جنگی از اقیانوس بیرون کشیده شدند اما دیروز اعلام کرد قطعات پیدا شده، آشغال‌های دریایی هستند وممکن است قطعاتی از یک کشتی، یا یک نفتکش باشند که در دریا غرق شده‌اند، اما با این حال او گفت که کشتی‌ها و هواپیما‌ها سرگرم جست و جو برای یافتن قطعاتی از هواپیمای ناپدید شده هستند تا سرانجام به این وسیله، حقیقت را درباره دلیل سقوط هواپیما و سرنوشت سرنشینان آن بفهمیم.

در همین حال دولت فرانسه تیم تحقیقی را برای کمک به عملیات یافتن قطعات هواپیما و روشن کردن علت سقوط آن به برزیل فرستاده است.

همزمان با انجام تحقیقات برای یافتن لاشه هواپیما، یک تیم ویژه در فرانسه مشغول تحقیق در این زمینه است که علت سقوط چه بوده است. آیا یک رعد و برق باعث این حادثه شده است یا اشتباه خلبان و یا ترکیبی از این دو مسئله، این حادثه مرگبار را رقم زده است؟

کد خبر 82883

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز