جمعه ۱۵ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۳:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مقامات آمریکا یکی از سرویس دهنده‌های اینترنت این کشور را به دلیل میزبانی فعالیت‌های کلاهبرداری سایبر متهم و تعطیل کردند.

به گزارش بی‌بی‌سی، کمسیون فدرال بازرگانی آمریکا (FTC) شرکت پرایسورت(Pricewert) را به ارتباط داشتن با خلافکاران و مجرمان سایبر متهم کرده‌است.

FTC در شکایت خود در دادگاه فدرال سن خوزه توضیح می‌دهد که شرکت سرویس دهنده اینترنت (ISP) پرایسورت با دریافت پول از هکرها امکان توزیع و انتشار مطالب غیراخلاقی کودکان، مراکز کنترل بات‌نت، ویروس، کرم، تروجان، وب‌سایت‌های مرتبط با فیشینگ، وب‌سایت‌های مرتبط با فروش داروهای قلابی، وب‌سایت‌های مرتبط با سرمایه‌گذاری‌های قلابی و کلاهبرداری‌های دیگر را برای آن‌ها فراهم می‌کند.[مفاهیم: میثاق جرائم سایبر چیست؟]

این کمیسون در گردآوری شواهد از مرکز جرایم کامپیوتری ناسا، شرکت امنیت سایبر سیمانتک، مرکز ملی کودکان گمشده و مورد سوء‌استفاده قرار گرفته آمریکا، گروه Spamhaus و انجمن Shadowserver کمک گرفته است.

هنوز مشخص نیست پشت این شرکت چه کسی قرار دارد ولی FTC می‌گوید با اینکه سرور این شرکت در آمریکا قرار دارد ولی پرایسورت در آمریکای مرکز ثبت شده و تعدادی کارمند در اروپای شرقی دارد.

سخنگوی پرایسورت در مصاحبه با وب‌سایت Network World این تصمیم FTC را غیر عادلانه خواند و گفت که این شرکت در دادگاه از خود دفاع خواهد کرد.

کد خبر 82860

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز