گروه بورس: مدیرعامل شرکت فرابورس، آمادگی خود را برای بررسی درخواست عرضه سهام باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال در بازار فرا بورس اعلام کرد، اما در عین حال افزود:

سازمان تربیت بدنی هنوز درخواستی به این شرکت ارسال نکرده است.

به گزارش همشهری، در شرایطی که سازمان خصوصی‌سازی‌ اعلام کرده است سهام 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس باید تا پایان سال به بخش خصوصی واگذار شود ویکی از راه‌های عرضه سهام این دو باشگاه عرضه سهام از طریق فرا بورس است اما سازمان تربیت بدنی هنوز درخواستی مبنی بر بررسی واگذاری سهام این باشگاه‌ها ارائه نکرده است.

به‌دنبال دستور رئیس‌جمهوری مبنی بر واگذاری سهام باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال به هواداران در ماه گذشته ؛سازمان خصوصی‌سازی‌ عزم خود را جزم کرد تا شرایط واگذاری سهام این دو باشگاه را به بخش خصوصی فراهم کند به همین دلیل ظرف یک ماه گذشته نشست‌هایی با مسئولان ورزش کشور برگزارشد اما با وجود تلاش‌های انجام شده،

سازمان تربیت‌بدنی هنوز درخواست رسمی خود را برای واگذاری سهام این دو باشگاه ارائه نکرده است، این در حالی است که موضوع واگذاری سهام باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال نزدیک به 4 سال است که در محافل خصوصی‌سازی‌ مطرح است اما به‌نظر می‌رسد عزم جدی از سوی مسئولان ورزش کشور برای واگذاری سهام این دو باشگاه وجود ندارد.

بیش از 4سال است که هیات دولت با واگذاری سهام 2 باشگاه پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی موافقت کرده و بیش از 4 سال است که مسئولان سازمان خصوصی‌سازی‌ تلاش کرده‌اند تا زمینه عرضه سهام این دو باشگاه را فراهم کنند اما متولیان خصوصی‌سازی‌ در کشور، تاکنون موفق نشده‌اند سناریوی خصوصی‌سازی‌ را در فوتبال ایران کلید بزنند.

آخرین اطلاعات دریافتی نشان می‌دهد، با وجود آنکه هر دو باشگاه در لیست واگذاری قرار دارند اما سازمان تربیت بدنی تا‌کنون اقدام مؤثری برای آماده‌سازی‌ صورت‌های مالی این دو باشگاه انجام نداده و هر از گاهی تنها با ابراز نظر‌های مبهم در این زمینه بسنده می‌کند.

سال گذشته دولت قصد داشت بر خلاف قوانین اصل 44 سهام این دو باشگاه ورزشی را به 2 وزارتخانه راه و ترابری و صنایع و معادن واگذار کند اما این موضوع با مخالفت قاطع سازمان خصوصی‌سازی‌ روبه‌رو شد و به‌دنبال این مخالفت، ماه گذشته رئیس‌جمهوری اعلام کرد سهام این دو باشگاه باید به هواداران واگذار شود.

پس از اظهارات رئیس‌جمهوری، سازمان خصوصی‌سازی‌ با بررسی نحوه واگذاری سهام این دو باشگاه اعلام کرد: برنامه عرضه سهام این دو باشگاه از طریق فرابورس یا از طریق مذاکره و مزایده پیگیری خواهد شد.

اما با وجود برگزاری چندین نشست، هنوز خبر رسمی در باره واگذاری سهام این دو باشگاه به بخش خصوصی وجود ندارد. این در حالی است که به‌نظر می‌رسد یکی از گزینه‌های جدی واگذاری سهام باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال، عرضه سهام این دو باشگاه در فرابورس است که قرار است در فصل تابستان فعالیت رسمی خود را آغاز کند.  در همین حال روز گذشته مدیرعامل شرکت فرا بورس آمادگی خود را برای بررسی واگذاری سهام این دو باشگاه اعلام کرد.

مصطفی امید قائمی افزود: ما آماده‌ایم تا شرایط واگذاری باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال را در فرا بورس بررسی کنیم. او در پاسخ به این پرسش که آیا تا‌کنون در خواستی برای بررسی نحوه واگذاری این دو باشگاه به این شرکت ارسال شده است، گفت: هنوز درخواستی در این باره به فرابورس ارائه نشده است.

به گفته وی باید شرایط این باشگاه‌ها به لحاظ سود آوری و مطابقت با قانون تجارت بررسی و پس از آن مشخص شود که آیا سهام این دو باشگاه قابلیت عرضه در فرا بورس را دارند یا خیر.

کد خبر 82672

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز