دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۵ - ۱۷:۰۳
۰ نفر

از بیستم آبان ماه سال جاری گوشی‌های تلفن همراه که شماره سریال آنها در شبکه ارتباطات همراه کشور بر اساس اعلام نمایندگی‌های رسمی ثبت نشده باشد غیرفعال شده است.

به گزارش همشهری حمید رضا محمد تقی زاده دبیر ستاد مبارزه با قاچاق دوشنبه 22 آبان در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود، این امر شامل گوشی‌هایی که قبل از تاریخ آغاز اجرای طرح خریداری شده است نمی‌شود.

به گفته وی این طرح بر اساس سیاست‌های دولت و برای حمایت از شرکت‌های رسمی فعال در کشور که در زمینه واردات و تولید اشتغال دارند با هماهنگی دستگاه‌های مسئول در بخش‌های مختلف عملی شده است.

بر اساس این طرح از ورود و مصرف انواع کالاهای قاچاق در کشور جلوگیری می‌شود که با توجه به شرایط رخ‌داده در زمینه تعرفه واردات گوشی تلفن همراه این کالا پس از سوخت در اولویت ستاد مبارزه با قاچاق قرار گرفته است.

به گفته وی وزارت ارتباطات ماموریت دارد تا از فعال کردن گوشی‌هایی که به عنوان کالای همراه مسافر وارد می‌شود و در نمایندگی‌های مجاز ثبت نمی‌شوند، جلوگیری کند.محمد تقی زاده تاکید کرد تنها گوشی‌هایی که از طریق 14نمایندگی‌ مجاز شرکت‌های فعال و دارای خدمات پس از فروش عرضه می‌شود توسط شرکت ارتباطات سیار و دیگر شرکت‌های عرضه کننده خدمات ارتباطات سیار مجاز شناخته می‌شود.

 وی همچنین تاکید کرد که برخی افراد با جعل گوشی‌هایی با شماره سریال گوشی‌های مجاز و ثبت شده از سوی واردکنندگان عرضه کرده‌اند که با این افراد به‌صورت قانونی برخورد می‌شود و گوشی‌هایی که شماره آنها مکرر به‌کار گرفته شود تنها گوشی نخست فعال می‌شود.تقی‌زاده تصریح کرد: گوشی‌هایی که قرار است فعال شدن آنها منتفی شود با ارسال پیام کوتاه به آنها هشدار داده می‌شود تا خریداران و فروشندگان مشکل را حل کنند.

به گفته وی در مورد کسانی که کدهای تلفن همراه را تعویض می‌کنند نیروی انتظامی موظف شده از طریق اتحادیه اطلاع‌رسانی کند و با آنها برخورد کند. وی گفت: مردم گوشی تلفن همراه را با برگه رسمی فروشنده و مدارک فروش و بررسی کد گوشی و کد روی جعبه دقیق بررسی کنند و این مدارک را نزد خود حفظ کنند.

به گفته وی در صورتی که کسی گوشی تلفن همراه وارد کشور کرده باید با نمایندگی مجاز صحبت کند و مبلغی را پرداخت نماید تا نمایندگی مجاز کار خدماتی آن را بر عهده گیرد و سپس می‌تواند از آن گوشی استفاده کند.

کد خبر 8253

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز