همشهری آنلاین: معاون فنی عمران شهرداری تهران گفت: عملیات عمرانی ساخت نمایشگاه بین‌المللی تهران در شهر آفتاب آغاز شده است.

به گزارش سما، احمد دنیا مالی در مراسم افتتاحیه بزرگراه تندگویان در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: شهرداری تهران قصد ندارد از منابع خود برای این پروژه هزینه کند.

دنیامالی ادامه داد: به دستور شهردار تهران و با تمهیدات اندیشیده شده قرار است امسال به میزان 50 میلیارد تومان از منابع بانکی به این پروژه اختصاص داده شود که این هزینه صرف خدمات زیر بنایی و آماده‌سازی اولیه برای شروع عملیات عمرانی خواهد شد.

دنیامالی یادآور شد: برنامه‌ریزی لازم برای عملیات عمرانی این پروژه صورت گرفته و با مدیریت صحیح این پروژه در مدت زمان معین افتتاح و آماده بهره‌برداری می‌شود. همچنین در سال جاری اقدامات زیر بنایی این پروژه همانند آب، برق، مخابرات و همه الزاماتی که سرمایه گذار برای اجرای کار نیاز دارد، آماده می‌شود.

وی همچنین گفت: برای این پروژه یک مشاور خارجی و یک مشاور ایرانی پیش بینی کرده‌ایم.

معاون فنی عمران شهرداری تهران با اشاره به اینکه در تلاش هستیم تا به زودی سرمایه‌گذار این پروژه را مشخص کرده تا اقدامات رو بنایی نیز انجام شود خاطرنشان کرد:  قصد داریم شرایط قابل قبولی را با تخصیص 50 میلیارد تومان برای زیر ساخت‌ها فراهم کنیم تا مشکلی در آینده در حوزه زیر بنایی ایجاد نشود.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا با توجه به شرایط بین‌المللی می‌توانید از سرمایه‌گذار خارجی استفاده کنید؟ گفت: وجود سرمایه‌گذار خارجی منتفی نیست چرا که مذاکرات گوناگونی در این زمینه از طرف همکاران ما در حال انجام است اما اعتقاد داریم که به اندازه کافی توان و منابع مالی در بخش خصوصی داخل کشور وجود دارد.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: طبیعی است که رویکرد و اولویت نخست شهرداری توجه به سرمایه‌گذار داخلی است اما موضوع سرمایه گذاری خارجی منتفی نیست.

دنیامالی در پاسخ به این پرسش که با توجه به افزایش قیمت‌ها، میزان سرمایه‌گذاری چقدر است؟ گفت: در فاز نخست با پیش بینی 500 میلیارد تومان می‌توان پروژه را به بهره‌برداری رساند.

معاون فنی عمران شهرداری تهران در ادامه افزود: در فاز نخست این پروژه ساخت سالن‌های نمایشگاهی در اولویت قرار دارد و در مراحل بعدی شرایط دیگر مطرح می‌شود.

وی افزود: آنچه که مورد تأکید شهرداری تهران است موضوع اجرای مترو و حمل و نقل مجموعه شهر آفتاب است و این موضوع در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد، به ویژه قرار است احداث مترو از فرودگاه امام خمینی(ره) به شهر تهران با مسئولیت وزارت مسکن از طرف دولت انجام ‌شود.

دنیامالی خاطرنشان کرد: طبیعی است که اگر مترو احداث شود رفت و آمد شهروندان به این مجموعه تسهیل می‌شود.

معاون فنی عمران شهرداری تهران همچنین درباره سرمایه‌گذاری فاز دوم این پروژه اظهار داشت: سرمایه‌گذار بخش اول و دوم این پروژه بخش خصوصی است، اما در پروژه برج میلاد سرمایه‌گذار فاز اول آن شهرداری تهران و سرمایه‌گذار فاز دوم بخش خصوصی است.

کد خبر 82472

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز