شنبه ۹ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۴
۰ نفر

یک نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به ویژگی‌های متعدد حضرت فاطمه زهرا‌(س) گفت: توجه زنان به هنر همسرداری و نقش انسان‌سازی حضرت فاطمه(س) مانع گسست نسل‌ها می‌شود.

حجت الاسلام سید علی میرخلیلی اظهار داشت: شخصیت معنوی و اعتقادی، ارزش‌های اخلاقی و مناسبات بسیار صمیمانه از ویژگی‌های بارز حضرت فاطمه(س) است که باید به عنوان الگوی جامعه قرار بگیرد.  امروز این الگو می‌تواند در عرصه‌های بسیاری به کمک ما بیاید.

وی افزود: نقش اجتماعی حضرت فاطمه‌(س) در دو برهه قبل و بعد از هجرت و مواجهه با شرایط سخت در عرصه حضور بسیار ارزنده است و اگر چه از آن حضرت به سیده النسا یاد می‌شود، اما نقش ایشان بسیار فراتر بوده و به عنوان الگوی بشریت مطرح است. 

 نماینده میناب در مجلس خاطرنشان کرد: تا‌کنون کمتر به نقش حضرت فاطمه‌(س) در خانواده پرداخته شده و عدم رعایت این نقش بارز امروز مشکلات زیادی در جوامع ایجاد کرده است؛ چرا که زن محور اصلی و کانون انس و الفت خانواده است و حضرت فاطمه‌(س) از این حیث، به عنوان ثقل و وزنه اصلی تمرکز است.‌

وی تصریح کرد: یک زن برای موفقیت در عرصه اجتماعی باید ابتدا وظیفه خود را به نحو شایسته در کانون خانواده به انجام برساند و در حقیقت هنر همسرداری به عنوان بزرگترین قابلیت زن در جامعه است؛ چرا که تربیت نسل آینده به طور مستقیم بر عهده زنان است و رعایت نقش انسان‌سازی زنان می‌تواند زمینه تداوم فرهنگی بین نسل‌ها را فراهم کند که حضرت فاطمه‌(س) بهترین الگو در این عرصه است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: برخی زنان همسرداری و تربیت فرزندان را به عنوان یک نقصان تلقی کرده و وظیفه اصلی خود را پرداختن به امور دیگر می‌دانند که رواج چنین برداشتی در بین زنان می‌تواند صدمات جبران ناپذیری را به کانون خانواده و نسل‌های آینده وارد کند و توجه به سیره عملی حضرت فاطمه‌(س) در ابعاد همسرداری و سایر ابعاد مختلف می‌تواند مانع ایجاد گسست بین نسل‌ها شود.

  میرخلیلی تبیین ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه(س) را لازمه تداوم راه ایشان دانست و گفت: انسان‌ها دارای دو شناسه شناسنامه‌ای و شخصیتی هستند و آنچه می‌تواند تفکرات انسان‌ها را به نسل‌های آینده منتقل کند توجه به ابعاد شخصیتی آنهاست.

همشهری جمعه

کد خبر 82457

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز