چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۴:۵۹
۰ نفر

گروه ورزشی: ایران و هند امروز در مرحله پایانی رقابت‌های انتخابی والیبال قهرمانی جهان در گروه D آسیا در تهران، با هم به رقابت می‌پردازند.

امروز مشخص خواهد شد که پیش‌بینی سایت فدراسیون بین‌المللی والیبال FIVB مثل بازی‌های گروه F در تایوان درست خواهد بود یا خیر؟ در گروه F همانطور که پیش بینی شده بود، تیم قدرتمند قزاقستان با شکست تیم میزبان در بازی آخر توانست یک قدم دیگر به مرحله نهایی مسابقات قهرمانی جهان در سال 2010 در ایتالیا نزدیک‌تر شود اما در گروه D وضعیت کاملا متفاوت با گروه F و E در تایلند خواهد بود و تنها یک تیم برتر راهی مرحله پایانی این مسابقات در چین و ژاپن خواهد شد. اهمیت و اعتبار مسابقات گروه تهران به مراتب بیشتر از مسابقات مرحله دوم انتخابی در تایلند و تایوان است و دلیل آن هم حضور و صعود دو تیم از این گروه به
مرحله سوم خواهد بود.

برای هند که چندین سال است در راه رسیدن به مسابقات جهانی تلاش می‌کند و تا به امروز موفق نشده و ایران که در آرزوی صعود چهارم (صعود اول تا سوم به ترتیب در سال‌های 1970 صوفیه- 1998 ساپورو و 2006 توکیو) است این بازی بسیار بااهمیت و حیاتی است.‌ انتخاب‌های دو مربی تیم ایران و هند باید با توجه به قدرت و سبک بازی تیم حریف نیز باشد. ایران و هند هرکدام با پیروزی راهی گروه ژاپن خواهند شد و دستیابی به رتبه دوم هم هریک از دو تیم را نامزد بازی با تیم‌های چین، استرالیا، قطر یا تایلند خواهد کرد. در طول دو روز گذشته «چاندرا» سرمربی باتجربه هندی در کنفرانس‌های مطبوعاتی نسبت به این مسابقه اظهارنظر خاصی نکرده و بیشتر سکوت اختیار کرده است.

این در حالی است که معدنی سرمربی تیم ملی والیبال ایران در چند مرحله قبل از شروع مسابقات و بعد از دیدار با عمان گفت: «برای ما چندان تفاوتی نمی‌کند که در کدام گروه در مرحله پایانی قرار بگیریم اما دوست دارم با قدرت و توانایی که در بازیکنان تیم‌ام سراغ دارم
به هدف‌مان در رسیدن به مسابقات قهرمانی جهان جامه عمل بپوشانیم.» وی افزود: «تصمیم‌گیری در این مورد با مسئولان والیبال خواهد بود. قرار بود در پایان دیدار دو تیم ایران و پاکستان، کادر فنی تیم ملی با رئیس و دبیر فدراسیون والیبال در جلسه‌ای خصوصی در این باره به تصمیم‌گیری نهایی برسند.»

هند حریفی متفاوت با گذشته

هند حریف امروز ایران آن تیم قدرتمند بازی‌های آسیایی 2002 بوسان و 2003 جام ملت‌های آسیا در «تیان‌جین» چین نیست. این تیم با وجود بازیکنانی مثل سوبا رائو، تام جوزف،‌کاپیل و سینگ‌سوبی (هم‌دوره‌های بهنام محمودی، محمد ترکاشوند و پیمان اکبری) از لحاظ کیفی آن قدرت و کوبندگی سال‌های پیش را ندارد. با وجود اضافه شدن پدیده‌ای چون ماندیب سینگ، شاهیم و گوروچاند، هندی‌ها در تهران چندان پیشرفتی- نسبت به گذشته که حتی تیم‌های مطرحی چون کره، ژاپن و چین را به هراس وامی‌داشته‌اند- از خود نشان نداده‌اند. آنها در دوران اقتدار خود 2 بار در سال‌های 2002 و 2003 با شکست نزدیک مقابل ایران از رسیدن به مرحله نیمه‌پایانی بازی‌های آسیایی بوسان و جام ملت‌های آسیا بازمانده‌اند و حالا در برابر نسل جدیدی از ملی‌پوشان والیبال ایران، قصد ارزیابی دوباره خود را دارند.

بازی واقعی ایران مقابل هند

تیم ایران در بازی اول برابر عمان چندان آماده نشان نداد و به‌رغم بردش در دریافت‌ها و توپ‌گیری متزلزل بود. معدنی بعد از بازی اول گفت که قدرت واقعی ایران را در بازی با پاکستان و هند خواهیم داد. او با وجود رضایت از بازیکنان جانشین نفرات اصلی در ست سوم بازی با عمان گفت: «یکی از دلایل خوب بازی نکردن ایران در روز اول، کیفیت ضعیف بازی تیم عمان بود.»

بعد از دو بازی با عمان و پاکستان دیدار با تیم باتجربه و مدعی هند مسابقه‌ای است که تیم والیبال کشورمان می‌تواند در آن به ارزیابی دقیق‌تری از خود بپردازد. با توجه به دو بازی قبلی به نظر می‌رسد که تیم ایران امروز نیز با ترکیب سعید معروف، محمد محمدکاظم، علیرضا نادی، محمد موسوی، فرهاد نظری‌افشار، حمزه زرینی و فرهاد ظریف به مصاف هندی برود که برخلاف دو دیدار قبلی‌اش از ابتدا مجبور به استفاده از ترکیب اصلی‌اش خواهد بود. کاپیل، تام جوزف، سوبارائو، پرادیب، ماندیب سینگ، گوروچاند و سیوا نفرات اصلی هند در بازی با تیم ایران هستند.

کد خبر 82295

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز