سه‌شنبه ۵ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۹
۰ نفر

کالیفرنیا: رانندگی با خودروی پلیس هیجانی است که برخی جوانان خلافکار در آرزوی آن هستند

و همین علاقه موجب می‌شود که خودرو‌های گشت پلیس تنها با این انگیزه سرقت شوند.

اخیرا نیز یک جوان 28 ساله از فرصتی که ماموران برای سرکشی وارد یک بانک شده بودند، استفاده کرد و پشت فرمان این خودرو نشست.

هنگامی که ماموران از بانک بیرون آمدند متوجه سرقت خودرو شدند و از همان لحظه پیگیری‌ها برای یافتن خودرو آغاز شد اما با گذشت 2 روز ماموران موفق شدند خودرو را که در یک پارکینگ شخصی رها شده بود پیدا کنند. سارق پس از دستگیری اعتراف کرد که تنها با این خودرو در خیابان‌ها پرسه زده تا هیجان رانندگی با گشت پلیس را تجربه کند.

قاچاق تلفن همراه به داخل زندان

سائو پائولو: در حالی که استفاده از تلفن همراه در زندان‌ها ممنوع است، مجرمان از هر وسیله‌ای استفاده می‌کنند تا بتوانند تلفن‌های همراه خود را به داخل زندان ببرند.

برای مثال چندی پیش افرادی که با مجرمان در داخل زندان در ارتباط بودند، قطعات تلفن همراه را به یک طوطی متصل کردند و در زمانی که زندانیان در حیاط زندان بودند این طوطی را به پرواز درآوردند تا قطعات تلفن همراه را به دست دوستانشان در زندان برساند.

از سوی دیگر اخیرا نگهبانان زندان هلی‌کوپتر کوچکی را کشف کرده‌اند که در آن 9 تلفن همراه جاسازی شده بود. همدستان زندانیان قصد داشتند این هلی‌کوپتر هدایت‌شونده را به داخل زندان بفرستند تا زندانیان از طریق تلفن همراه بتوانند کار‌های خلاف خود را پیگیری کنند. در این زمینه چند تن از زندانیان تحت بازجویی قرار گرفته‌‌اند و پلیس در جست‌وجوی همدستان آنهاست.

شناسایی از روی چشم

منهتن: پلیس می‌گوید سوراخ‌های بیش از حد بزرگی که به عنوان جای چشم روی یک ماسک قرار داشت، هویت سارق را افشا کرد. صندوقدار یک رستوران زنجیره‌ای زمانی که با سارق مواجه شد از روی چشم‌هایش که از این سوراخ‌ها بیرون زده بودند، فهمید که سارق در واقع کارمند همان فروشگاه است.

این زن به پلیس گفت هنگامی که این جوان با ماسکی که بر صورت داشت وارد رستوران شد به شدت ترسیدم چون با چاقویی که در دست داشت از من می‌خواست اسکناس‌های داخل صندوق را به او بدهم. وی ادامه داد اما از آنجایی که سوراخ‌های ماسک خیلی بزرگ بودند، توانستم کاملا چشم‌هایش را ببینم. 

البته این پسر 18 ساله پس از اینکه پی برد هویتش افشا شده با صندوقدار درگیر شد. این جوان در اعترافات خود تاکید کرد که هیچگاه به سرقت فکر نمی کرده و فقط از روی خشم ناشی از اخراج شدن، قصد داشته به صاحب رستوران ضرر بزند.

کیف پول خالی

واشنگتن: اینکه افراد ثروتمند و مشهور در کیف پول خود چقدر پول دارند، همیشه سوژه‌ای جذاب برای خبرنگاران بوده است.

با وجود اینکه تصور می‌شود این افراد میلیون‌ها دلار در کیف پول خود دارند اما نشان دادن کیف پول مقام عالی اداره خزانه‌داری نشان داد که او حتی کمتر از طبقه فقیر جامعه در کیف پول خود پول نقد دارد.

این مرد که در یک کنفرانس خبری مربوط به بحران اقتصادی حضور داشت، در مورد ارز‌های خارجی صحبت می‌کرد و ادعا کرد که همیشه مقداری ارز خارجی در کیف خود نگهداری می‌کند.

او برای اینکه ادعایش را به خبرنگاران ثابت کند، کیف پولش را در مقابل دوربین رسانه‌ها باز کرد و این در حالی بود که خبرنگاران از اینکه هیچ پول نقدی غیر از چند یورو در کیف پول او نیست متعجب شدند. چند کارت الکترونیکی و یک کارت شناسایی، چیز‌هایی بودند که در کیف پول چرمی و رنگ و رو رفته وی دیده می‌شد.

کد خبر 82274

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز