دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۵:۳۱
۰ نفر

گروه ورزشی: تیم ملی والیبال ایران امروز در شروع مرحله دوم رقابت‌های انتخابی قهرمانی جهان 2010 ایتالیا در منطقه آسیا و اقیانوسیه ساعت 17 در تهران با عمان روبه‌رو می‌شود.

در گروه D این بازی‌ها به جز ایران و عمان، دو تیم هند و پاکستان هم حضور دارند که ایران با توجه به میزبانی و حق انتخاب حریف روز اول، عمان را به دو تیم باسابقه پاکستان و هند ترجیح داد. شاید دلیل این انتخاب این بود که کادر فنی تیم ایران قصد دارد اطلاعات خود را در مورد دو تیم پاکستان و هند که در واقع رقیبان اصلی ایران هستند، کامل کند. البته هندی‌ها نیز در رقابت‌های مرحله اول شرکت نداشتند ولی پاکستان در اسلام‌آباد و در گروهی آسان در جدال با تیم‌هایی چون مالدیو، بنگلادش و ماکائو توانست صدرنشین شود.

تیم پاکستان به سرمربیگری علی معمری با وجود دو رقیب قدرتمند در این گروه (ایران و هند) به حضور در مرحله پایانی امیدوار است. البته این نکته را نیز نباید فراموش کنیم که سال پیش همین تیم در رده جوانان آسیا موفق به کسب مقام سومی شد.

در تیم پاکستان نصیر احمد و کاشف منصور سابقه بازی در تیم‌های باشگاهی ایران را دارند. پاکستان برای تحقق صعودش امروز باید هند را که تیمی باتجربه است شکست دهد. هندی‌ها که در سال‌های اخیر چندین‌بار از صعود بازمانده‌اند، این بار امیدوارند که بتوانند با چهره‌های برجسته‌شان سوبارائو، ماندیب سینگ،‌کاپیل، پرادیپ و تام جوزف در مسابقات قهرمانی جهان به پیروزی برسند؛ صعود از گروه D قدم اول در رسیدن به این هدف خواهد بود.

عمان، حریفی آسان

در بازی دوم امروز تیم ملی والیبال ایران به دیدار عمان می‌رود. در کارنامه والیبال دو کشور که بیشتر در دو رده نوجوانان و جوانان است، همیشه تیم ایران پیروز میدان بوده است. در رده بزرگسالان هم عمانی‌ها همواره مغلوب بوده‌اند. تنها برد عمانی‌ها در سال‌های اخیر مقابل والیبال ایران در مسابقات جام شیخ راشد امارات بود که سایپا در برابر این تیم مغلوب شد. عمان در مرحله اول مسابقات انتخابی قهرمانی جهان در رقابت با قطر و امارات در مسقط دوم شد و برای اولین‌بار است که خود را به مرحله دوم مسابقات انتخابی قهرمانی جهان رسانده است.

سبک بازی‌ عمان مشابه با سایر تیم‌های همسایه‌اش مثل قطر، امارات و کویت است و والیبال‌شان کند و فاقد سرعت لازم است. پیروزی بر چنین تیمی که والیبال را ساده بازی می‌کند برای ملی‌پوشان ایران کار چندان سختی نخواهد بود. این بازی فرصتی است تا کادر فنی تیم ملی قبل از دو مصاف اصلی با پاکستان و به خصوص هند همه قابلیت‌های خود را به حریفان‌شان نشان ندهد.

بازگشت پس از8 ماه

نزدیک به 8 ماه از آخرین دیدار رسمی تیم ملی والیبال ایران می‌گذرد و این نخستین بار خواهد بود که تیم ایران پس از قهرمانی در جام کنفدراسیون والیبال آسیا، در دیداری خانگی به میدان می‌رود. ملی‌پوشان والیبال ایران برای حضور در این بازی‌ها، اردویی یک‌ماهه را در بلغارستان همراه با 4 بازی تدارکاتی پشت‌سر گذاشته‌اند و برنامه بعدی‌شان پس از صعود به مرحله پایانی، حضور در اروپا خواهد بود.

تیم ایران تیمی باتجربه محسوب می‌شود و اعضای آن در 3 سال اخیر در اکثر تورنمنت‌ها کنار هم بوده‌اند و احتمالا امروز با ترکیبی متفاوت نسبت به روزهای آینده به مصاف عمان می‌رود و حتی ممکن است چند نفر از مهره‌های کلیدی تیم بازی نکنند و به استراحت بپردازند. از جمع بازیکنان حاضر در اردوی تیم ملی علیرضا نادی، محمد محمدکاظم و فرهاد ظریف عضو تیم ملی در مسابقات قهرمانی جهان در سال 2006 ژاپن بودند. سایر نفرات تیم ملی کنونی ایران‌ ر‌ا بازیکنان تیم جوانان ایران در مسابقات جهانی 5002 هندتشکیل می‌دهند.

کد خبر 82115

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز