یکشنبه ۳ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۵:۳۷
۰ نفر

گروه ورزشی:‌ تمرینات تیم ملی فوتبال ایران همچنان در تهران دنبال می‌شود اما مهمترین مسئله در اردوی تیم ملی انصراف و کناره‌گیری تعدادی از بازیکنان سرشناس است.

 تا امروز مازیار زارع، ‌ستار زارع، غلامرضا رضایی، محمد محمدی، پیروز قربانی و سیاوش اکبرپور از تمرینات تیم ملی به دلایل مختلف خارج شده‌اند. برخی از این بازیکنان از جمله مازیار زارع در توجیه کناره‌گیری خود به رفتار اعضای کادر فنی اعتراض کردند. هافبک میانی پرسپولیس معتقد بود قطبی اعتقادی به او ندارد و بهتر است در این شرایط تیم ملی را همراهی نکند. تعدادی از بازیکنان به دلیل مشغله شخصی اعلام انصراف کردند و بعضی دیگر به دلیل مصدومیت اعلام کردند  نمی‌توانند تیم ملی را همراهی کنند.

سیاوش اکبرپور هم روز گذشته اعلام کردند به همین دلیل قادر به حضور در اردوی تیم ملی نیست. مهاجم استقلال گفت: «در بازی با الجزیره و استقلال از ناحیه مینیسک داخلی دچار آسیب‌دیدگی شدم و پس از مشورت با دکتر تیم ملی متوجه شدم به بازی مقابل کره شمالی نمی‌رسم و باید دو هفته فیزیوتراپی کنم. با قطبی در این باره حرف زدم و به او وضعیت پایم را توضیح دادم. او هم گفت به پایم فشار نیاورم و به مداوای آن بپردازم. با اجازه قطبی قرار است 10 جلسه زیر نظر دکتر نوروزی تمرین کنم. بنابراین اینکه گفته شده است از اردوی تیم ملی قهر کرده‌ام را تکذیب می‌کنم.»

افشین قطبی، سرمربی تیم ملی هم تمایل زیادی به صحبت کردن در خصوص موضوع کناره‌گیری بازیکنان ندارد. قطبی دلایل مطرح شده از سوی بازیکنان را تایید کرده و تاکید دارد که انصراف و کناره‌گیری همه این بازیکنان با هماهنگی او صورت گرفته و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. سرمربی تیم ملی همچنین تاکید کرده که نیازی به دعوت بازیکن جدید احساس نمی‌کند. البته قطبی صبح روز یکشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی مقابل نمایندگان رسانه‌ها قرار می‌گیرد و احتمالا نمی‌تواند در مورد موضوع انصراف و کناره‌گیری بازیکنان سکوت کند.

پورحیدری: فدراسیون باید با این بازیکنان برخورد کند

منصور پورحیدری سرپرست تیم ملی  برخلاف سرمربی واکنش قاطعی نسبت به انصراف و کناره‌گیری تعدادی از بازیکنان تیم ملی نشان داده است. او در خصوص خروج سیاوش اکبرپور از تمرینات تیم ملی گفت: «او خودش بهتر می‌داند. این سئوال را از خودش بپرسید، بهتر است. سیاوش به دلیل گرفتاری‌های شخصی که داشت و من نمی‌توانم آن را عنوان کنم، اردو را ترک کرد. او تا حدودی هم مصدوم بود.»

وی درباره اینکه این روزها شمار بازیکنانی که اردوی تیم ملی را به دلایل مشابه ترک می‌کنند، زیاد شده اظهار داشت: «به هرحال ما در روزهای پایانی لیگ بوده‌ایم و بازیکنان یک سری مشکلات دارند و نیاز به فرصتی دارند تا خود را بازسازی کنند.»

سرپرست تیم ملی درباره مطالبی که در رسانه‌ها به عنوان مشکلات این بازیکنان با فضای تیم ملی و افشین قطبی مطرح شده گفت: «به هر حال فوتبال تعطیل شده است و مسابقه‌ای نیست و بعضی‌ها مجبور هستند که این مطالب را بنویسند. برخی حوصله نمی‌کنند که به خاطر تیم ملی صبر داشته باشند و بعد از این سه بازی انتقادهایی که دارند را بنویسند.

من به عنوان سرپرست تیم ملی شاهد قضایا هستم و مشکلی در اردو نمی‌بینم.»پورحیدری ادامه داد: «نباید به خاطر پولی که می‌گیرم هر طور که می‌خواهم قلم بزنم. متاسفم که این حرف را می‌زنم اما این نوشته‌ها کم‌لطفی است. قطبی اکنون باید تمام فکر خود را صرف سه بازی باقیمانده کند نه اینکه هر روز به این حاشیه‌ها رسیدگی کند. من از آقایان می‌خواهم یک ماه صبر کنند و بعد هر چه خواستند بنویسند.»

سرپرست تیم ملی درباره بازیکنانی که اردوی تیم ملی را به بهانه مصدومیت  یا مشکلات خانوادگی ترک کرده‌اند اما در مصاحبه‌های خود دلایل دیگری را عنوان کرده‌اند، اظهار داشت: «واقعا نمی‌دانم آنها چرا دلایل دیگری آورده‌اند. بازیکنان ما باید  رقابت را یاد بگیرند. در رقابت است که آدم پیشرفت می‌کند. من راجع به شخص حرف نمی‌زنم و به طور کلی می‌گویم. از فدراسیون می‌خواهم با چنین بازیکنانی که در اردو دلیل تصمیم خود را چیز دیگری می‌گویند و بعد بیرون اردو دلایل دیگری می‌آورند، برخورد کند. ورزشکار باید شرایط حساس تیم ملی را درک کند.»

تمرین صبح شنبه در غیاب باقری

تمرینات  تیم ملی فوتبال ایران روز گذشته با حضور 24 بازیکن زیر نظر افشین قطبی در کمپ تیم‌های ملی پیگیری شد.تمرین روز شنبه ملی‌پوشان از ساعت 10:30  آغاز و بازیکنان تمرینات سرعتی و کار با توپ را در دستور کار قرار دادند. پاسکاری و حفظ توپ در فضاهای محدود کار اصلی ملی‌پوشان در این جلسه بود. آنها به مدت یک ساعت به گروه‌های
 5 نفری تقسیم شده و با دادن پاس و حفظ توپ تمرین را ادامه دادند.

در ادامه و پس از گذشت یک ساعت از تمرین قطبی چند هافبک و مهاجم را انتخاب کرد و تاکتیک سانتر از جناحین و ضربه به دروازه را تمرین کرد.

محمدرضا خلعتبری، حسن اشجاری، فرشید طالبی و محمد صلصالی 4 بازیکن ملی‌پوش ذوب‌آهن پس از انجام مسابقه پایانی جام حذفی ‌خود را به تهران رسانده و در جمع ملی‌پوشان و زیرنظر پیت بیونتر تمرین سبکی را انجام دادند.کریم باقری، کاپیتان پرسپولیس تنها غایب تمرین روز گذشته بود. تمرینات ساعت 17 در کمپ تیم‌های ملی پیگیری شد.

علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال روز گذشته شایعه بازی دوستانه تیم ملی ایران با آرژانتین در ورزشگاه آزادی را رد کرد و گفت: «تاکنون هیچ پیشنهادی به فدراسیون آرژانتین برای انجام دیدار دوستانه نداده‌ایم بلکه آنها با درخواستی به ما پیشنهاد دادند که یک دیدار تدارکاتی در ورزشگاه آزادی با ما انجام دهند. بررسی کردیم که برای انجام دیدار دوستانه با آرژانتین و حضور همه ستاره‌های این تیم باید بیش از 2 میلیون یورو هزینه کنیم که پرداخت چنین مبلغی از سوی فدراسیون فوتبال ایران شدنی، نیست. باید اعتراف کرد که با پرداخت 2 میلیون یورو می‌توانیم با تیم‌های بهتری بازی کنیم که بار فنی به مراتب بیشتری از بازی با آرژانتین داشته باشد.

البته ما تاکنون هیچ پاسخ منفی یا مثبتی به پیشنهاد فدراسیون آرژانتین نداده‌ایم ‌اما تمایلی برای انجام این دیدار دوستانه با آنها نداریم. اگر شرایطی همانند تیم ملی آلمان که به تهران آمد و با تیم ملی ایران بازی کرد فراهم شود، می‌توانیم اقدامات نهایی را انجام دهیم و دیدار دوستانه‌ای برگزار کنیم.» رئیس فدراسیون فوتبال همچنین پیشنهاد اتحادیه فوتبال برای انجام بازی دوستانه با باشگاه کروزیروی برزیل را رد کرده و گفته است این مسابقه در شأن تیم ملی ایران نیست.

پیش از این فوتبال ملی ایران برای یافتن حریفان تدارکاتی مناسب با مشکلات زیادی مواجه بود و در حال حاضر هم  برای آماده‌سازی تیم ملی دیدار با اندونزی در برنامه قرار گرفته است. با این شرایط باید پرسید توان فنی کدام تیم در جهان بالاتر از آرژانتین است که رئیس فدراسیون فوتبال مدعی شده می‌توانیم با تیم‌های بهتری بازی کنیم و یا اینکه سطح فنی تیم اصلی کروزیرو و شأن این تیم از تیم ملی اندونزی، تیم منتخب گالیسیا و یا تیم‌های دسته اولی لیگ انگلستان پایین تر است؟

کد خبر 82024

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز