شنبه ۲ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۵
۰ نفر

گروه اجتماعی: به‌دنبال درج خبری با عنوان اعتراض به نتایج آزمون مدارس استعدادهای درخشان، در همشهری روز یکشنبه 27‌اردیبهشت‌ماه دبیرخانه سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با ارسال نامه‌ای بدون امضا توضیحاتی ارائه کرده‌است.

در بخشی از این نامه آمده‌است: ... در تاریخ 22/2/88 کارنامه پذیرفته‌‌نشدگان در آزمون، مطابق روال سال‌های گذشته از طریق پایگاه اینترنتی سمپاد منتشر شد.

داوطلبان با همان شماره کارت و کلمه رمز عبور خود می توانستند از تعداد سؤالات صحیح، غلط و نزده و همچنین مجموع امتیاز خود و آخرین فرد قبول شده در شهر مربوطه مطلع شوند.

در بخش دیگری از این نامه تاکید شده‌است: از تاریخ 26/2/88 ضمن ادامه فعالیت ستاد پاسخگویی به پرسش‌‌ها و اعتراضات اولیای دانش‌آموزان پذیرفته نشده آزمون در محل ستاد مرکزی سمپاد، امکان رسیدگی جزئی‌‌تر به خواسته‌های مراجعه‌کنندگان و اطلاع بیشتر آنها از جزئیات پاسخنامه فرزندشان نیز فراهم گردید.

در پایان این نامه بدون امضا نیز آمده‌است: همانگونه که از این شرح مختصر بر می‌آید، این سازمان از هیچ کوششی برای ارائه خدمت اطلاع‌‌رسانی و جلب اطمینان والدین دانش‌آموزان پذیرفته نشده در مرحله اول آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان فرو‌گذار ننموده ‌است.

توضیح همشهری

در خبر منتشر شده[اعتراض به نتایج آزمون مدارس استعدادهای درخشان] مسائلی از سوی برخی از والدین دانش‌آموزان شرکت کننده در این آزمون به شرح زیر مطرح شده‌ که در نامه سمپاد متاسفانه پاسخی به آنها داده‌نشده‌است:

الف: دلیل تغییر در زمان برگزاری آزمون از جمعه 16 اسفند‌ماه 87 به 28 فروردین 88 چه بود؟ زیرا معترضان معتقد بودند در این مدت قرنطینه طراحان مورد شک و تردید است.

ب: صادر نشدن کارنامه برای مردودین و نامشخص بودن نمرات قبول‌شدگان در آزمون. هر چند رئیس سمپاد به برنا گفته که سیستم آمادگی ارائه کارنامه را به همراه نتایج نداشته‌است.

ج: غلط بودن سؤال 27 که معترضان می‌‌گفتند هر 4 گزینه غلط است.

کد خبر 82007

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز