مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۹:۵۳
۰ نفر

گروه شهری: شهرداری تهران آمادگی خود را برای احداث باغ گیاهان دارویی اعلام کرد.

مهدی کرباسیان، معاون خدمات شهری شهرداری تهران در مراسم اختتامیه هفتمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه با اعلام این خبر گفت: تهران صاحب 3 بازار گل خواهد شد.به گفته کرباسیان، شورای شهر تهران بودجه لازم را پیش‌بینی کرده و هم‌اکنون در حال مکان‌یابی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه ‌ما نمی‌خواهیم با احداث بازار گل، رقیب گل‌فروش‌ها باشیم بلکه معتقدیم آنها به پشتیبانی تولیدکنندگان نیاز دارند افزود: با تشکیل دبیرخانه دائمی نمایشگاه راه‌اندازی بازارهای گل را پیگیری خواهیم کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران همچنین خواستار احداث گلخانه دائمی برای شهر تهران شد و تاکید کرد: از تولیدکنندگان و طراحان منظر برای انجام این طرح‌ها کمک خواهیم گرفت.افتتاح باغ ایرانی تا چند ماه آینده، احداث باغ گیاه‌شناسی، احداث شهربازی و فضای سبز در حاشیه بزرگراه‌ها از دیگر پروژه‌های عظیم شهرداری است که به گفته کرباسیان تولیدکنندگان نیز می‌توانند در آن مشارکت داشته باشند.

مدیریت شهری، پایه‌گذار موج سبز

رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران هم در مراسم اختتامیه نمایشگاه گل و گیاه گفت:‌ نمایشگاه گل و گیاه دریچه‌ای به سوی شهر است و تولیدکنندگان و برگزارکنندگان آن، پایه‌گذاران موج سبز در تهران هستند که نشاط و شادمانی را به این شهر گرفتار در زندگی خشن خواهند بخشید.

معصومه ابتکار ادامه داد: تحولاتی که ظرف دوران اخیر به‌ویژه در حوزه فضای سبز در شهر تهران شاهد بودیم چشمگیر است و انصاف حکم می‌کند که از این اقدامات تشکر کنیم.وی افزود:‌ تولید گل و گیاه با نقصان‌های زیادی روبه‌روست و حمایت لازم از تولیدکنندگان نیز باید انجام شود.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: تنوع زیستی غنی ایران امکان تولید گونه‌های متنوع گیاهی اعم از دارویی و تجاری را دارد اما هنوز این صنعت رونق نگرفته است.

ابتکار با اعلام اینکه در شورای شهر تهران یکی از مهم‌ترین طرح‌های فضای سبز دردست بررسی است، گفت: طرح جامع فضای سبز تهران هم‌اکنون مراحل تدوین خود را در شورای شهر می‌گذراند، همچنین احداث شهر دانش و طبیعت و باغ و گل و گیاه، گسترش فضای سبز عمودی در تهران با رعایت اصول استاندارد نیز ازجمله مصوبات شورای شهر در این‌باره است.

بنا بر این گزارش از21 تا 26 اردیبهشت ماه بیش از یک میلیون شهروند از نمایشگاه گل و گیاه بازدید کردند.

کد خبر 81603

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز