گروه ادب و هنر - الهام اناری: تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «عملیات 125» شنبه شب با حضور محمد باقر قالیباف شهردار تهران در ایستگاه‌84 سازمان آتش‌نشانی آغاز شد.

مجید رجبی‌معمار مدیر شبکه تهران، عزیزالله رجب‌زاده فرمانده نیروی انتظامی تهران، محمدرضا حاجی‌بیگی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی ، بهروز افخمی، کارگردان سری اول مجموعه «عملیات 125»، محمدرضا آهنج کارگردان سری جدید «عملیات 125» و جمعی از بازیگران این سریال دیگر حاضرین بودند.

در این مراسم همچنین از خودروهای پیشرفته آتش‌نشانی رونمایی شد و کلنگ احداث ساختمان جدید مرکزی و ستاد فرماندهی این سازمان توسط شهردار به زمین زده شد. محمد باقر قالیباف ، با ابراز خشنودی از اینکه هنرمندان وارد عرصه‌های مختلف آموزشی شده‌اند، گفت: هنر می‌تواند به‌صورت اعجاب‌‌انگیزی در بخش آموزش تاثیر‌گذار باشد.

در حال حاضر که در حوزه مقابله با حوادث، دارای تجهیزات تخصصی شدیم باید در زمینه پیشگیری هم آموزش‌های لازم صورت بگیرد که با همت شبکه تهران، ساخت سری دوم سریال عملیات 125 در همین راستاست.

ما در مجموعه مدیریت شهری دغدغه‌های گوناگون از جمله فعالیت‌های خدماتی، عمرانی، توجه به زیبا‌سازی‌، آسیب‌های اجتماعی و توجه به عرصه‌های فرهنگی، تربیتی، آموزشی، اوقات فراغت و... را داریم اما یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شهرداری تهران در کنار این مسائل، بحث ایمنی شهروندان است.

شهروندان بیشتر سازمان آتش‌نشانی را با خطر آتش می‌شناسند اما شاید کمترین فعالیت آتش‌نشانان در بحث آتش و مقابله با آن باشد و بالغ بر 70، 80 حادثه متعدد در شهر اتفاق می‌افتد که سازمان در این زمینه تلاش می‌کند.

هدف؛ آشنایی مردم با 125

محمدرضا حاج‌بیگی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی نیز با اشاره به اینکه سازمان آتش‌نشانی تلاش‌های زیادی برای ایمنی‌ مال و جان مردم و خرید تجهیزات جدید، درخصوص ساخت سری اول مجموعه «عملیات 125» انجام داده گفت: از ساخت سری اول این مجموعه 2 هدف داشتیم که یکی از آنها، آشنایی مردم با شماره 125 بود که در مواقع بروز حادثه با شماره 110 تماس نگیرند و دیگر آشنایی بیشتر آنها با سازمان آتش‌نشانی بود.

خوشحالیم که نظر‌سنجی‌ها نشان‌دهنده موفقیت این سریال بود.

اکشن زیاد؛ مأموریت‌های واقعی

به گفته مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی در سری دوم، فعالیت آتش‌نشان‌ها در قالب مأموریت‌‌های واقعی ارائه می‌شود و صحنه‌های اکشن زیادی در آن گنجانده شده است.

در سری جدید، 9 ماموریت واقعی با هدف معرفی خدمات آتش‌نشانان و ایثار و فداکاری آنان به شهروندان نمایش داده می‌شود. «عملیات 125»در پاییز آماده پخش می‌شود. ابتدا در شب‌های متوالی سری اول این مجموعه و پس از آن به‌صورت هفتگی سری جدید پخش خواهد شد.

بحث پیشگیری و خدمات آتش‌نشانان نیز در این مجموعه به مردم ارائه خواهد شد. مجید رجبی‌معمار، مدیر شبکه تهران نیز با اشاره به اینکه کمبود امکانات فنی یکی از بزرگ‌ترین مشکلات آتش‌‌نشانان است، گفت: در حال حاضر سرمایه‌گذاری در این زمینه جدی شده است.

سری اول مجموعه با همت و علاقه مسئولان آتش‌نشانی تهیه و پخش شد و در شهرستان‌ها و شبکه‌ جام‌جم هم بعد از تهران نمایش داده شد.

رئیس سازمان صدا و سیما نیز سری اول این مجموعه را با محتوا ارزیابی کرد. در یکی دو سال اخیر چند تن از آتش‌نشانان، جانشان را در این راه ایثار کردند و این ایثار در همه جای دنیا درک می‌شود؛ همچنین تلاش ما بر این بود که زیرساخت‌های آتش‌نشانی و جنبه‌های مختلف برای تبدیل شدن به یک آتش‌نشان ورزیده را نشان بدهیم.

افخمی مشاور؛جایگزین افخمی کارگردان

فیلمنامه سری دوم مجموعه «عملیات 125» آماده شده است و سری جدید این مجموعه با مشاوره بهروز افخمی و علیرضا افخمی و به کارگردانی محمدرضا آهنج تولید می‌شود.

به گفته مدیر شبکه 5 تلاش مجموعه عوامل بر این است تا ماه رمضان، فیلمبرداری و تدوین این فیلم به پایان برسد و بعد از ماه مبارک رمضان این مجموعه روی آنتن شبکه تهران برود.

رجبی معمار همچنین با یادی از پیمان ابدی، ( بدلکاری که حین کار جان خود را از دست داد) گفت: ابدی با کوله‌باری از تجربه و با عشق به سینمای ایران که در بخش اکشن با مشکلات زیادی روبه‌رو بود، رفت. در صحنه‌ای از سری اول این مجموعه که آتش‌نشان از طبقه سوم یا چهارم به پایین افتاد، کار این بدلکار حرفه‌ای بود.

رونمایی از خودروهای پیشرفته امدادی

در پایان مراسم،‌ محمد‌باقر قالیباف از خودروهای پیشرفته سازمان آتش‌نشانی که بیش از 400 وسیله امدادی به آن مجهز است، رونمایی کرد و سپس تصویربرداری سری دوم مجموعه تلویزیونی «عملیات 125» به کارگردانی محمدرضا آهنج آغاز شد. 

همچنین توسط شهردار تهران، کلنگ ساخت مرکز فرماندهی سازمان آتش‌نشانی زده شد و ماشین‌های جدید این سازمان در اتوبان کردستان به حرکت درآمدند.

شناسنامه سری جدید عملیات 125 احمد نجفی، حمیدرضا پگاه، بهمن دان، رضا توکلی، رحیم نوروزی، امیرحسین زند، مهدی امینی‌خواه، امیرحسین مدرس، رضا بنفشه‌خواه، بهزاد رحیم‌خانی، شهروز ابراهیمی، اکرم محمدی و نفیسه روشن،‌ بازیگران «عملیات 125» به کارگردانی محمدرضا آهنج هستند.

عبدالرضا اکبری، کاوه خداشناس، ایمان صفا و مجتبی رجبی در ادامه سری اول همچنان در مجموعه حاضرند.

سری اول این مجموعه به کارگردانی بهروز افخمی خرداد ماه سال گذشته از شبکه تهران پخش شد. سری دوم این مجموعه قرار بود آبان ماه 87 تصویر برداری شود که منتفی و در نهایت به بهار 88 موکول شد.

کد خبر 81590

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز