یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزرای دادگستری، ارتباطات و فناوری اطلاعات و فرهنگ و فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه همایش ملی روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی از روابط عمومی‌های خود گفتند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، الهام وزیر دادگستری و سخنگوی دولت در این باره گفت: من این سؤال را هیچ وقت با نمره جواب نمی‌دهم اما به تلاش روابط عمومی مجموعه خود نمره خوب می‌دهم.

وی با بیان اینکه روابط عمومی‌ها دارای سه مشکل هستند افزود: نخستین مشکل بخش ساختاری است که به صورت سنتی هستند و هنوز متحول نشده‌اند که دولت در این زمینه گام هایی برای اصلاح ساختار ها برداشت اما هنوز به بدنه دستگاه ها رسوخ نکرده است.

سخنگوی دولت مشکل دوم روابط عمومی‌ها را حجم کارکرد دولت برشمرد و گفت: واقعاً این حجم کارکرد دولت حجم بالایی است و روابط عمومی‌ها به آن نمی‌رسند.

الهام همچنین هجوم رسانه‌ها به دولت را سومین مشکل پیش روی روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی دانست و افزود: اگر روابط عمومی‌های دستگاه‌های دولتی را با این سه عامل ارزیابی کنیم موفق هستند.

وزیر ارتباطات بعنوان دومین وزیر در پاسخ به اینکه به روابط عمومی خود چه نمره‌ای         می‌دهید؟ گفت: حوزه‌ما حوزه متنوع با عملکردهای متنوع در سراسر کشور است.

سلیمانی افزود: با وجود 70 میلیون مشترک تلفن، پست، پست بانک و غیره در حوزه کاری ما، نیازمند یک روابط عمومی قوی هستیم.

وی گفت: در اوایل سال 85 و 86 ما در بخش روابط عمومی مشکل داشتیم اما گزارش عملکرد سال 87 نشان دهنده جهشی در این حوزه است.

سلیمانی گفت: این امر و جهش به خاطر مدیریت، سازماندهی و تشکیل شورای روابط عمومی میان همه شرکت‌های تحت پوشش وزارت ارتباطات بود.

وی افزود: از نظر تولید نشریات و اطلاع رسانی در روابط عمومی وضع ما خوب است اما به نظرم انعکاس در جامعه که باید با همکاری رسانه‌ها انجام بگیرد ضعیف است.

سلیمانی گفت: در هفته ارتباطات که در آن قرار داریم حجم افتتاح طرح‌های این حوزه واقعاً گسترده و چند هزار طرح در حال افتتاح است ولی انعکاس آن در روزنامه‌ها کم است.

وی افزود: دیروز در قزوین بودیم و جای افتخار است که دیدیم چه اتفاقات خوبی در حوزه ارتباطات این استان رخ داده است.

سلیمانی گفت: پنج‌شنبه گذشته هم در اصفهان جشن تکمیل ارتباطات برگزار شد و این استان با جمعیت حدود 4 و هفت دهم میلیون نفری، همه روستاهایش دارای ارتباط و 99 و نیم درصد روستاهای بالای 50 خانوار آن نیز دارای تلفن ثابت و به روز شده است.

وزیر ارتباطات درباره آنتن دهی تلفن همراه و نقش روابط عمومی در این باره گفت: در سال 87 شرکتی مانند مخابرات بیش از 13 میلیون پاسخگویی به ارباب رجوع داشته است و این عدد کمی نیست.

سلیمانی افزود: در مجموع باید بگویم نارسایی‌ها نه اینکه وجود نداشته باشد اما نسبی است؛‌ در مقایسه کیفیت سیستم‌ها می‌توان دریافت که نقاط کور در کشور در دو سال گذشته چقدر بوده ؟ و الان چقدر است ؟

سلیمانی افزود: من معلم هستم و نمره سخت می‌دهم و اعتقاد به نمره‌ای این چنینی هم ندارم اما باید گفت: شیب حرکت روابط عمومی در حوزه وزارت ارتباطات شیب مثبت و خوب و قابل قبول است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به عنوان سومین وزیر درپاسخ به سؤال خبرنگار واحد مرکزی خبر درباره نمره دادن به روابط عمومی خود گفت: من قطعاً نمره 18 تا 20 نمی‌دهم چون می‌ترسم غره شوند و راه رشدشان بسته شود اما از کار همکاران در روابط عمومی اظهار رضایت می کنم.

صفارهرندی با بیان اینکه در مجموع همه وزارت ارشادی‌ها خودشان روابط عمومی چی هستند افزود: ما در امر روابط عمومی به صورت عام چه در حوزه عمومی کار که مطبوعات و خبرگزاری‌ها هستند و چه در بخش خصوصی امر که در جزئیات اداری نظام‌های کاریمان است ضعف‌ها و مشکلاتی داریم. 

کد خبر 81564

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز