یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۸۵ - ۱۸:۱۲
۰ نفر

ممنوعیت ارائه خطوط اینترنت با پهنای باند وسیع امروز [یکشنبه 21 آبان] به شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت پرسرعت ابلاغ شد.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به خبرگزاری دانشجویان ایران گفته است: بخشنامه مربوط به دستورالعمل محدودیت ارایه پهنای باند اینترنت از صبح امروز به شرکت‌های PAP و همه کسانی که وظیفه ارایه پورت پرسرعت را داشتند‌ ابلاغ شد.

محمود خسروی با بیان این که با توجه به محتوای شبکه اینترانت، محدودیتی در این شبکه برای پهنای باند وجود ندارد، تاکید کرد: محدودیت تعیین شده برای واگذاری پهنای باند با سرعت بیشتر از 128 کیلوبیت در ثانیه صرفاً منحصر به شبکه اینترنت است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ادامه گفت:‌ مراکز دانشگاهی، آموزشی،‌ تحقیقاتی،‌ تجاری، شهرک‌های صنعتی، کتابخانه‌های عمومی،‌ فرهنگسراها و PAPها به شرط نصب فیلترینگ از محدودیت یاد شده مستثنی هستند.

به گفته وی این محدودیت شامل حال رسانه‌ها ازجمله خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها نمی‌شود.

خسروی درباره نظارت بر روند این واگذاری‌ها گفت: کار نظارت به عهده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است که بخشی از این نظارت را به‌صورت میدانی انجام می‌دهند.

وی در ادامه تصریح کرد: محدودیت پهنای باند، برای مراکزی اعمال می‌شود که امکان دسترسی عموم به شبکه اینترنت را مهیا می‌کند. بنابراین آنها از این پس ضمن اعمال فیلترینگ باید سرعت دسترسی به اینترنت را حداکثر در حد 128 بیت در ثانیه حفظ کنند.

این بخشنامه در جلسه‌ای با حضور نمایندگانی از حوزه معاونت وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، شرکت فن‌آوری اطلاعات و مسئولان ذی‌ربط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای شفاف سازی محدودیت پهنای باند به تأیید رسید.

کد خبر 8153

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز