یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۶:۱۵
۰ نفر

ترجمه - کیکاووس زیاری: خالقین انیمیشن سنتی «والاس و گرومیت» کار تولید 2انیمیشن جدید را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

3سال پس از موفقیت اسکاری «والاس و گرومیت: نفرین خرگو‌ش‌پوش»، شرکت فیلمسازی آردمن اعلام کرد که یک قرارداد 3ساله همکاری با شرکت سونی امضا کرده است. براساس این قرارداد هنرمندان این شرکت انگلیسی، یک‌سری فیلم‌های انیمیشن سنتی و رایانه‌ای تولید می‌کنند. شرکت سونی در کنار سرمایه‌گذاری  روی این محصولات، آنها را در سطح بین‌المللی هم اکران عمومی خواهد کرد.

کل کار تولید این انیمیشن‌ها در شهر لندن و در استودیوی فیلمسازی آردمن صورت خواهد گرفت. فیلم اول «دزدان دریایی» نام دارد که به‌صورت انیمیشنی تک‌فریم ساخته خواهد شد. شرکت آردمن که متخصص تولید اینگونه انیمیشن‌هاست، آن را با نگاهی به قصه یک مجموعه کتاب معروف کودکانه انگلیسی به نام «دزدان دریایی» می‌سازد.

 شخصیت‌های اصلی فیلم، گروهی از دزدان دریایی هستند که می‌خواهند در مسابقه سالانه انتخاب بهترین دزدان دریایی سال، مقام اول را کسب کنند. نویسنده این مجموعه کتاب گیدئون دفو است که در کار نوشتن فیلمنامه نسخه سینمایی آن هم همکاری خواهد داشت.

پیترلورد کارگردان فیلم است. این انیماتور یکی از مدیران شرکت آردمن است که 6سال قبل انیمیشن «فرار جوجه‌ای» را به‌صورت مشترک با نیک پارک کارگردانی کرد. این فیلم که اولین محصول سینمایی انیمیشن شرکت آردمن بود، با نگاهی به فیلم کلاسیک «فرار بزرگ» استیو مک‌کوئین ساخته شد و مل‌گیبسن به جای کاراکتر اصلی آن صحبت کرد.

«فرار جوجه‌ای» نمایش موفقیت‌آمیزی در انگلستان، آمریکا و دیگر کشورهای جهان داشت و تداوم فعالیت‌های سینمایی شرکت آردمن را تضمین کرد.

دومین همکاری مشترک آردمن و سونی، یک انیمیشن دیجیتالی است که با کمک تکنیک CGI تولید می‌شود و «آرتور کریسمس» نام دارد. سارا اسمیت و بری کوک این فیلم را به‌صورت مشترک کارگردانی می‌کنند. فیلمنامه فیلم را که حال و هوای کمدی دارد، اسمیت با همکاری فیلمنامه‌نویس فیلم کمدی پرفروش «بورات» یعنی پیتر باینهام نوشته است.

سازندگان فیلم ترجیح داده‌اند که خط اصلی قصه این فیلم را فاش نکنند. نکته جالب در فعالیت‌های جدید شرکت آردمن این است که نیک‌پارک، انیماتور اصلی شرکت و کارگردان نسخه سینمایی «والاس و گرومیت»، کارگردان هیچ یک از 2محصول جدید شرکت نیست.

وی احتمالا فیلم‌های بعدی شرکت را کارگردانی خواهد کرد. پارک، ماه قبل یک نمایشگاه از پشت‌صحنه انیمیشن «والاس و گرومیت» خود برپا کرد و از کودکان و نوجوانان خواست که طرح‌ها و ایده‌های خود را در ارتباط با این مجموعه انیمیشن به وی بدهند. شرکت آردمن در طول 10سال اخیر، انیمیشن‌های «فرار جوجه‌ای»، «دالاس و گرامیت: نفرین خرگوش پوش» و «بیرون افتاده» را تولید کرده که در سطح بین‌المللی 600 میلیون دلار فروش کرده‌اند. نسخه سینمایی «والاس و گرومیت» چند سال قبل اسکار بهترین فیلم انیمیشن سال را گرفت.

رویترز

کد خبر 81529

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز