شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۹:۴۹
۰ نفر

گروه اجتماعی: دیروز جمعی از والدین دانش‌آموزان شرکت‌کننده در آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان در مقابل سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در اعتراض به آنچه لو رفتن سؤالات می‌خواندند، تجمع کردند.

حدود 100 نفر از والدین دانش‌آموزان شرکت‌کننده در آزمون‌ ورودی استعدادهای درخشان برای دومین بار طی یک هفته اخیر نسبت به نتایج این آزمون تجمع اعتراض‌آمیز برگزار کردند. این عده پس از بی‌نتیجه ماندن اعتراض خود برای پیگیری و رسیدگی بیشتر راهی دیوان عدالت اداری شدند.

پدر یک دانش‌آموز در این باره به همشهری گفت: با توجه به تغییر زمان برگزاری آزمون مرحله اول مدارس استعدادهای درخشان از ۱۶ اسفند ۸۷ به ۲۸ فروردین ماه ۸۸ قرنطینه طراحان سؤالات آزمون مورد شک و تردید است.

وی تصریح کرد: مگر سمپاد در این چند سالی که آزمون ورودی مدارس را برگزار می‌کند برنامه‌ریزی مدون ندارد که یکباره زمان برگزاری یک آزمون سراسری تغییر می‌کند. این تغییر زمان موجب شائبه درمورد لو رفتن و فروش سؤالات آزمون شده‌است.

مادر یک دانش‌آموز اصفهانی نیز این سؤال را مطرح کرد که چرا بر خلاف سنوات گذشته برای مردودین، کارنامه صادر نشده‌است؟ از طرفی وضعیت نمرات قبول‌شدگان نیز شفاف نیست.

هر سال قبل از اعلام اسامی قبول‌شدگان، کارنامه مردودین را منتشر می‌کردند ولی امسال اعلام شد کارنامه‌ای صادر نخواهد شد.

مادر یکی از دانش‌آموزان شرکت‌کننده در آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان نیز مدعی شد که 19 اردیبهشت در حضور برخی از مسئولان و رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان مشخص شد که سؤالات امتحان لو رفته است.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در باره علت صادر نشدن کارنامه به یک خبرگزاری اعلام کرد که سیستم، آمادگی ارائه کارنامه به همراه نتایج را نداشت!

مادر یک دانش‌آموز کرمانی نیز گفت: کارنامه رسمی برای دانش‌آموزان صادر نشده‌است. علت قبول نشدن فرزندان ما مشخص نیست. مسئولان سمپاد هم اعلام کردند برای دیدن پاسخنامه فرزندمان باید حکم قضایی داشته‌باشیم.

مادر یک دانش‌آموز تهرانی نیز خاطر نشان کرد: در سؤال 27 هر 4 گزینه غلط است. سطح سؤالات دروس علوم و فارسی بالاتر از سطح دوره ابتدایی است.

برخی از والدین معترض به آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان گفتند هفته گذشته اعتراض خود را به دفتر رئیس‌جمهوری ارائه کرده‌اند که به آموزش و پرورش ارجاع داده شد ولی نتیجه‌ای نداشته‌است.

این اعتراضات در حالی ادامه دارد که مرحله دوم آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان جمعه اول خرداد ماه برگزار خواهد شد. به همین دلیل والدین معترض، خواستار افزایش ظرفیت پذیرفته‌شدگان مرحله اول شدند تا دانش‌آموزان بیشتری بتوانند در مرحله دوم شرکت کنند.

به‌دنبال تجمع هفته گذشته، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با رد ادعاهای والدین معترض، اشتباه بودن سؤالات را شایعه‌ دانست.

محمد اعتمادی به برنا گفت: اعتراضات والدین ناشی از تحریکات آموزشگاه‌های کنکور تیزهوشان است که به‌علت نداشتن قبولی مناسب، خانواده‌ها را علیه سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان تحریک می‌کنند! گویا تغییر رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان هم مشکلات این سازمان را حل نکرده‌است.

سال گذشته تعدادی از سؤالات آزمون مدارس استعدادهای درخشان اشتباه بود که این امر، منجر به اعتراض والدین و در نهایت، بررسی موضوع در سازمان بازرسی کل کشور شد.
سازمان بازرسی کل کشور پس از پیگیری اعلام کرد که سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان مسئول این اشتباه بوده است.

البته پارسال هم مسئولان وزارت آموزش و پرورش با تمسک به اینکه اشتباهی نبوده بروز اشتباه در آزمون ورودی سال 87 را نپذیرفتند. هر چند اشتباهات آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان در سال 87 نهایتا موجب تغییر رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان شد.

امسال چه می‌شود، آیا مسئولی پاسخگو خواهد بود یا رئیس این سازمان تغییر می‌کند؟

کد خبر 81492

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز