همشهری آنلاین: روسای جمهور ایران و اوگاندا در نشست مشترک هیات های عالی رتبه زمینه ارتقای همکاری تبادل نظر کردند و خواستار استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی های دو کشور در این زمینه شدند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، احمدی نژاد در این نشست توانمندی و تجربیات دو کشور را زمینه مناسبی برای ایجاد روابط عمیق ، پایدار وگسترده دانست و گفت: تهران برای انتقال تجربیات خود دربخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و علمی و فناوری به اوگاندا آمادگی دارد.

وی با بیان اینکه روابط جمهوری اسلامی ایران و اوگاندا به نفع دو ملت و صلح و امنیت منطقه ای است، افزود: علاقه‌مند هستیم روابط خود را تاحداکثر ممکن گسترش دهیم و محدودیت و مانعی برای تحکیم مناسبات وجود ندارد.

وی آینده روابط دو کشور را روشن و سازنده دانست و گفت: سفر رئیس جمهور اوگاندا گام بلندی در توسعه مناسبات دو کشور است.

رئیس جمهور اوگاندا نیز در این نشست گزارشی از ظرفیت‌های کشورش در بخش‌های گوناگون ارایه کرد و خواستار گسترش همکاری‌ها در این عرصه‌ها شد.

موسوینی همچنین با ابراز شگفتی از پیشرفت‌های کشورمان در عرصه‌های مختلف، با اشاره به سابقه آشنایی خود با انقلاب اسلامی گفت: لازم است به ملت بزرگ ایران به خاطر گام‌هایی که در سی سال گذشته در جهت پیشرفت کشورشان برداشته‌اند و ایران را به کشوری جهان اولی تبدیل کرده‌اند درود بفرستم.

کد خبر 81482

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز