چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۴:۵۱
۰ نفر

گروه ورزشی: کیکاووس سعیدی، سرمربی جدید تیم‌های ملی کاتا در شرایطی مسئولیتش در راس شورای داوران را به محمد علی مردانی سپرد

که یک روز قبل از اعلام رسمی این خبر توسط سایت فدراسیون، سرپرست کاراته به شکلی تلویحی چنین تغییری را تایید نکرد ولی سعیدی در دو گفت‌وگوی متفاوت، در نهایت بر رفتنش از شورای داوران صحه گذارد. سعیدی که اواخر دوران ریاست کتیرایی در کاراته به عنوان مسئول شورای داوران منصوب شده بود، در گفت‌وگو با ایسنا صراحتا عنوان کرد صحبتی برای این تغییر با وی نشده است و در عین حال باید به یک مسئول فرصت داد تا برنامه‌هایش را اجرا کند.

شنیده‌های غیر رسمی حاکی از این است که در جلسه‌ هفته گذشته فدراسیون کاراته با حضور شاه‌محمدی، نایب رئیس بانوان، سعیدی مسئول وقت شورای داوران، مردانی و برخی از مسئولان فدراسیون، توافقات لازم برای انتصاب‌های جدید صورت گرفته و بر این اساس مردانی مجددا به راس شورای داوران بازگشت.

سعیدی در این جلسه پیشنهاد پذیرش مسئولیت کمیته آموزش را نپذیرفت و در عین حال عنوان کرد مدیریت تیم‌های ملی کاراته را به وی واگذار کنند که با استدلال تمرکز مسئولیت مدیریت تیم‌های ملی کاتا و کومیته، مورد موافقت قرار نگرفت.

بر اساس این گزارش، در نهایت قرار شد با توجه به برخورداری سعیدی از فاکتور برنامه‌ریزی، وی به عنوان سرمربی تیم‌های ملی کاتا منصوب شود. این درحالی است که مسئولیت کامل معرفی کادر فنی تیم‌های ملی به عهده محمود آرین‌خو گذاشته شده بود و حتی درگیری آرین‌خو با مسئول وقت کمیته فنی، بر اساس همین اختیار تام و عدم‌تامین نظرات سلیمی اتفاق افتاد. پس از اعلام خبر انتصاب سعیدی در سایت فدراسیون و اینکه این انتصاب به پیشنهاد آرین‌خو بوده است، عملا آرین‌خو تلفن همراهش را خاموش و نسبت به چنین انتصابی که بدون توجه به نظر وی بوده است واکنش نشان داد.

از دو روز گذشته تاکنون رایزنی‌های متعدد برای جلب‌نظر مساعد آرین‌خو صورت گرفته است ولی وی اعتقاد دارد که سعیدی از سوابق فنی لازم برای سرمربیگری تیم‌های ملی کاتا برخوردار نیست.  در شرایطی که فدراسیون کاراته و آرین‌خو به توافق لازم نرسند، باید در انتظار اتفاقات تازه‌ای در کاراته ایران بود. تمامی این جریانات در شرایطی روی داده که یکی از مسئولان کاراته به ایسنا گفت: «در صورتی که سعیدی از عهده وظایفش برنیاید، تغییرات لازم انجام خواهد شد.»

انتقاد شدید شاطرزاده از سرپرست فدراسیون کاراته

به نظر می‌رسد پس از آرامش نسبی که در کاراته به وجود آمده بود، بار دیگر فضای این فدراسیون متشنج خواهد شد چه آنکه کاپیتان سابق تیم ملی کاراته به شدت از عملکرد این فدراسیون انتقاد کرد: «سرپرست فدراسیون که از جنس این رشته نیست، حق توهین به جامعه کاراته را ندارد.» علی شاطرزاده در گفت‌وگو با فارس ادامه داد: «اگر در خانواده‌ای اخلاق وجود ندارد به پدر خانواده برمی‌گردد، بهتر است آقایان اول سیاست‌ها و برنامه‌های خود را مرور کنند و بعد درباره کاراته صحبت کنند.»

کاپیتان سابق تیم ملی تاکید کرد: «در کاراته نفراتی مثل حسین روحانی، مهدی عموزاده، علیرضا کتیرایی، جاسم ویشگاهی و مهران بهنام‌فر  از قهرمانان جهان و چهره‌های موجه ورزش هستند که سرپرست فدراسیون هیچ یک را نمی‌بیند.  او حق توهین به کاراته‌کاران را ندارد. وقتی فردی از جنس کاراته نیست نباید در این خصوص اظهار نظر کند.»

شاطرزاده تصریح کرد: «کارهایی که آهی زمان سرپرستی خود انجام می‌دهد از نظر اخلاقی کاملا نادرست است، او تنها به دنبال مواضع شخصی خود بوده و برای ماندن در راس فدراسیون دست به هر کاری می‌زند. یکی از کارهایی که انجام داده جابه‌جایی در هیات‌هاست تا نیروهای مورد اعتماد خود را برای کسب رای در انتخابات دور هم جمع کند.» سرمربی باشگاه فولاد گفت: «وقتی سرپرست به تغییر هیات‌ها می‌پردازد که یک هیات‌رئیسه محکم داشته باشد درحالی که کاراته نایب رئیس و دبیر ندارد سرپرست باید به اداره امور بپردازد و بعد از انتخاب رئیس، کارهای دیگر انجام شود.»

وی تاکید کرد: «مگر می‌شود فدراسیونی نیروهای با‌تجربه و زبده را برای دبیری و نایب‌رئیسی معرفی کند و سازمان تربیت‌بدنی با آن مخالف باشد؟ نکته اینجاست که افرادی مدنظر قرار می‌گیرند که کاملا با فدراسیون هماهنگ باشند.»  شاطرزاده درباره سیاست‌های بین‌المللی فدراسیون گفت: «آهی باید از تجربیات دوران سمندر و کتیرایی در این زمینه استفاده کند اما به نظر می‌رسد که او نیز تنها به دنبال به دست‌آوردن سمت برای خود در هیات‌رئیسه آسیاست در حالی ‌که اگر برنامه‌ای مناسب طرح شود ، می‌توانیم ریاست آسیا را در اختیار بگیریم.

اگر ما هدایت غرب و هیات‌رئیسه آسیا را نیز برعهده بگیریم هیچ کمکی به کاراته نمی‌شود. از دست دادن دبیر کلی موقت آسیا، زنگ خطری برای ما بود و باید به سازمان تربیت‌بدنی و پیشکسوتان کاراته این هشدار را داد که این رشته هر روز حرکتی روبه عقب دارد.»

کد خبر 81246

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز