همشهری آنلاین: سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد در جریان یک قرارداد مناقصه از تحمیل 400 میلیارد ریال زیان به بیت‌المال جلوگیری کرده است.

بر اساس گزارش منتشر شده در سایت سازمان بازرسی  کل کشور ،با حضور مؤثر و نظارت هیأت بازرسی سازمان بازرسی کل کشور در قرارداد مناقصه 'عملیات حفاری چاه‌های زمین گرمایی' و همکاری مناسب وزارت نیرو ، با تجدید مناقصه فوق،  بیش از 400 میلیارد ریال از قیمت  این  قرارداد  کاسته شد.

 بر اساس این گزارش ،در راستای وظایف سازمان جهت نظارت بر روند صحیح و قانونی برگزاری مناقصه های دستگاه های اجرایی ، با حضور هیأت بازرسی در جلسات متعدد مناقصه 'عملیات حفاری چاه‌های زمین گرمایی' در سازمان انرژی‌های نو ایران (وابسته به وزارت نیرو) در اوایل سال جاری ، نقطه نظرات سازمان درخصوص لزوم برگزاری مناقصه یاد شده به صورت دومرحله‌ای ، اخذ تأییدیه صلاحیت پیمانکاران از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، تجدیدنظر شرکت مشاور درخصوص نحوه امتیازدهی و رعایت معیارهای فنی، بازرگانی و درصد وزنی جهت اعمال امتیاز برای شرکت‌کنندگان مطرح گردید.

این گزارش افزوده است با اعمال نقطه نظرات هیأت بازرسی توسط اعضای کمیسیون مناقصه و هماهنگی با مسؤولین ذیربط معاونت انرژی وزارت نیرو ،سازمان انرژی‌های نو ایران ‌ و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، پاکت‌های مالی شرکت‌کنندگان بازگشایی و مشخص شد  قیمت‌های پیشنهادی آنان نسبت به برآورد مشاور بیش از  48 درصد افزایش داشته است.

 لذا به استناد بند 5 - الف ماده 24 قانون برگزاری مناقصه و به‌دلیل منتفی شدن توجیه اقتصادی طرح ، مناقصه مزبور با مساعدت و همکاری وزارت نیرو ابطال و تجدید شد.

 تجدید مناقصه و کاهش 400 میلیارد ریالی قیمت مناقصه

با دعوت از چهار شرکت‌کننده در مناقصه قبلی، مناقصه‌ محدود در مردادماه سال جاری با اخذ مجوز از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برگزار گردید که پس از ارزیابی‌های فنی ـ  بازرگانی و مالی، شرکت ملی حفاری ایران با همان تعهدات قبلی در آبان ماه سال جاری به عنوان پیمانکار منتخب با قیمت پیشنهادی  474 میلیارد ریال و 13 میلیون یورو (جمعاً معادل 630 میلیارد ریال) برگزیده شد.

با این اقدام، قیمت قبلی مناقصه به ارزش 1030  میلیارد ریال (بر اساس میانگین پیشنهاد پیمانکاران قبلی)  بیش از 400 میلیارد ریال کاهش یافت که مراتب نقش مؤثر بازرسان سازمان و ارائه مشورت‌های آنان در این خصوص در 9/8/85  توسط مدیر عامل شرکت به سازمان بازرسی کل کشور اعلام گردید. 

کد خبر 8113

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز